چاپ کد خبر: 35713
4 مهر 1399

طرز تهیه بادمجان پلو شیرازی

طرز تهیه بادمجان پلو بدون گوشت چرخ کرده شیرازی رستوران قزوینی با مرغ fhnl hk g

بادمجان پلو یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج ۴ پیمانه
پیاز ۱ عدد درشت
گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
بادمجان ۲ عدد بزرگ
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور پخت بادمجان پلو

مرحله اول

برای تهیه بادمجان پلوی مجلسی ابتدا بادمجان ها را به صورت حلقه ای یا نگینی خرد می کنیم، سپس یک تاه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن داغ شد بادمجان ها را اضافه می کنیم.

مرحله دوم

بادمجان ها را به خوبی سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب تفت می دهیم تا پیاز سبک شود، سپس مقداری زردچوبه و فلفل سیاه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا تفت دادن را یک دقیقه دیگر ادامه می دهیم تا تا پیاز با ادویه ها یکدست شود. در ادامه گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا رنگ گوشت چرخ کرده تغییر کند و به خوبی سرخ شود.

مرحله چهارم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا رنگ رب گوجه فرنگی باز شود، سپس ۱ فنجان آب جوش اضافه می کنیم و درب تابه را می گذاریم تا گوشت چرخ کرده بپزد و آب درون تابه کشیده شود.

مرحله پنجم

حالا یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب سریعتر به جوش بیاید. پس از اینکه آب جوش آمد ۱ قاشق غذاخوری روغن مایع و ۱ قاشق چایخوری نمک به آب جوش اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله برنج را که از قبل خیسانده ایم به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم پخت اولیه برنج انجام شود. حدود ۷ تا ۱۰ دقیقه بعد زمانی که دانه های برنج کاملا نرم شدند و مغزشان گیر داشت برنج را آبکشی می کنیم.

مرحله هفتم

حالا قابلمه ای که برای پخت بادمجان پلو در نظر گرفته ایم را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع اضافه می کنیم. برای ته دیگ به سلیقه خود از سیب زمینی ورقه ای یا نان لواش استفاده می کنیم.

مرحله هشتم

روی ته دیگ را با برنج ساده پر می کنیم، سپس یک لایه گوشت چرخ کرده و بادمجان سرخ شده روی برنج می ریزیم. در ادامه به همین ترتیب مواد را به صورت لایه ای داخل قابلمه می ریزیم. در لایه آخر باید از برنج ساده استفاده کنیم.

مرحله نهم

حالا درب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت دم بکشد. در ۱۵ دقیقه پایانی پخت برنج زعفران دم کرده را اضافه می کنیم. در پایان غذا را داخل قابلمه مخلوط می کنیم، سپس سرو می کنیم.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار