چاپ کد خبر: 7893
3 خرداد 1398
روزهای سخت در انتظار کشاورزی فارس

طغیان ملخ دریایی در فارس / استمداد جهاد کشاورزی از مردم و تشکلها برای مبارزه با ملخ

تشکل های کشاورزی فارس برای مقابله با ملخ فراخوان شدند

به گزارش پایگاه خبری اول فارس، در این اطلاعیه آمده است: در چند روز اخیر ملخ بالدار با “جمعیت فوق العاده زیاد” به استان هجوم آورده و در مناطق صعب العبور و در حجم انبوه به ویژه درشهرستانهای ممسنی، گراش و کازرون استقرار یافته است.

این اطلاعیه می‌افزاید: محدودیت منابع و امکانات دولتی سبب شده که مبارزه صرفاً با تکیه بر امکانات و منابع دولتی، نتیجه دلخواه کنترل کامل ملخ در مناطق آلوده و کانون کوبی به منظور جلوگیری از استقرار آفت در استان و کشور و در زمان مناسب حاصل نشود.

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزوده است: ممکن است آفت ملخ به مزارع و باغ‌های استان آسیب وارد نماید، بنابراین از تشکل‌ها، نظام صنفی کشاورزی و خانه کشاورز استان انتظار است که در شرایط حاضر که اوج طغیان آفت می‌باشد از تمام توان خود در تهیه امکانات مورد نیاز ازجمله تهیه سمپاش، تراکتور، تانکر سمپاش و نیروی کارگر جهت مبارزه با آفت، این سازمان را یاری کنند.

در این اطلاعیه با اشاره به انجام عملیات مبارزه علیه آفت ملخ در افزون بر ۵۵۰۰ هکتار از مناطق آلوده به آفت در شهرستانهای جنوبی استان فارس گفت: خوشبختانه تاکنون خسارتی به باغ‌ها و مزارع استان وارد نشده است.

بنا بر این گزارش، هجوم ملخ دریایی به استان‌های جنوبی کشور و هفت شهرستان همجوار استان فارس با استان‌های بوشهر و هرمزگان از نیمه اول بهمن سال ۹۷ آغاز شده و تاکنون ادامه داشته است.

ملخ‌های زرد رنگ صحرایی (دریایی)، گروهی از ملخ‌های پرنده هستند که بزرگی آنها حدوداً به ۱۵ سانتی‌متر می‌رسد و در زمره مضرترین حشرات به شمار می آیند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار