چاپ کد خبر: 34051
23 مرداد 1399

عاملان مرگ بیرحمانه خدنگ در خفر دستگیر شدند

پخش فیلم شکار خدنگ در خفر فارس دست شکارچیان را رو کرد

 به گزارش اول فارس، خداکرم شکری رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست خفر اظهار کرد: ۲ نفر شکارچی متخلف در خفر که خدنگ وحشی را شکار کرده و به شکل دلخراشی با نیروی برق از بین برده بودند از طریق انتشار فیلم این اقدام وحشیانه در فضای مجازی شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

او ادامه داد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خفر با مشاهده این فیلم به سرعت مراحل شناسایی این افراد را آغاز و پس از شناسایی، متهمان را به مقامات قضائی شهرستان خفر معرفی کردند.خداکرم شکری با اشاره به دستگیری متهمان افزود: یکی از شکارچیان به جرم خود اعتراف کرده و بازداشت شد.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست خفر اضافه کرد: این ۲ متهم در محل یکی از روستا‌های شهرستان خفر این اقدام بی رحمانه را انجام و از خود فیلم تهیه و آن را در فضای مجازی منتشر کرده بودند، که با استفاده از همان فیلم به دام ماموران یگان حفاظت محیط زیست افتادند.

گونه نادر خدنگ بزرگ در حیات وحش ملکشاهی شناسایی شد - ایرنا

به گزارش اول فارس، خَدَنگ‌ها (نام علمی: Herpestidae) خانواده‌ای از گوشتخواران کوچک در فروراستهٔ گربه‌سانان هستند.اندازه آن‌ها بین ۲۴ تا ۵۸ سانتیمتر بدون احتساب دم است. خدنگ کوچک معمولی با ۳۲۰ گرم وزن کوچکترین آن‌ها و خدنگ دم‌سفید با ۵ کیلوگرم بزرگترین آن‌هاست که تقریباً به اندازه یک گربه است. برخی از آن‌ها زندگی فردی و برخی دیگر زندگی گروهی دارند و شکار خود را بین همدیگر و توله‌هایشان تقسیم می‌کنند. حشرات، خرچنگ‌ها، کرم خاکی، مارمولک، مارها، پرندگان، و جوندگان از شکارهای اصلی این حیوانات است. آن‌ها تخم پرندگان و لاشه هم می‌خورند.خدنگ‌ها شباهت شگفت‌انگیزی با راسوسانان دارند.اخبار استان فارس، خفر

عضوکانال اول فارس در واتساپ شوید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار