چاپ کد خبر: 14330
8 مهر 1398

عامل آتش سوزی مراتع داراب به ۱۰ سال زندان محکوم شد

آتش سوزی مراتع در سنندج‎

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: عامل آتش سوزی در اراضی ملی شهرستان داراب به ۱۰ سال حبس محکوم شده است.

به گزارش اول فارس ،  شهرام منتصری  گفت: با حمایت قاطع دستگاه قضایی و تلاش شبانه روزی یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان داراب، حکم مجازات قانونی عامل اصلی وقوع حریق در جنگل‌های منطقه مروارید این شهرستان، صادر شده است.

منتصری ادامه داد: سال گذشته و پس از وقوع آتش‌سوزی در عرصه های طبیعی منطقه مروارید داراب، پی‌گیری‌های قضایی توسط نیروهای یگان حفاظت و حقوقی شهرستان داراب آغاز شد و پس از بررسی منطقه‌ مظنون احتمالی شناسایی و پرونده تخلف تشکیل و اقدامات لازم  قضایی برای این تخلف انجام شد و پس از سیر مراحل قانونی در دستگاه قضایی و جمع آوری شواهد، تخلف وی در دادگاه محرز و حکم صادر شده است.

منتصری افزود: این متخلف عامل وقوع حریق و تخریب حدود ۵.۸ هکتار (معادل پنجاه و هشت هزار متر مربع) از اراضی ملی  پلاک ٣١٣ بخش ١٢ استان فارس واقع در شهرستان داراب مشهور به حاجی ابراهیمی مروارید تلقی و به جرم تخریب اراضی ملی به تحمل یکسال و همچنین به جرم آتش سوزی عمدی نیز به تحمل ده سال حبس محکوم شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس از تایید حکم این فرد توسط دادگاه تجدید نظر خبر داد و تاکید کرد که دستگاه قضایی در رسیدگی به پرونده‌های مربوط به تخریب منابع طبیعی و اراضی ملی بسیار جدی است.

منتصری ضمن هشدار جدی به متخلفان و سودجویان، گفت: نیروهای منابع طبیعی با حمایت بی‌نظیر دستگاه قضایی به صورت شبانه‌روزی در مناطق جنگلی و مرتعی استان حضور داشته و در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تجاوز و قطع جنگل‌ها و یا ایجاد حریق با آن‌ها برخورد قانونی و قاطع خواهند داشت.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار