چاپ کد خبر: 7064
19 اردیبهشت 1398
روزنامه فرانسوی مدعی شد:

عربستان نقشه حمله به ایران تهیه می‌کند!

عربستان نقشه حمله به ایران تهیه می‌کند!
 همزمان با اوجگیری تنش‌ها میان ایران و آمریکا، یک روزنامه فرانسوی مدعی شد که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، از ژنرال‌های خود درخواست کرده است که طرحی برای حمله به ایران تهیه کنند و حتی میان عربستان و فرانسه در این خصوص گفتگو‌هایی انجام شده است.

به گزارش فرارو به نقل از رأی الیوم، جورج مالبرونو، روزنامه‌نگار فرانسوی، طی گزارشی در روزنامه لوفیگارو نوشت که آمریکا خواهان جنگ با ایران نیست. هرچند که برای این امر کاملا آماده است. این روزنامه نگار مدعی شد که عربستان عملا طرحی برای حمله ایران تهیه کرده است.

این روزنامه‌نگار در ادامه افزود آمریکا در ۳۰ سال اخیر سیاست محتاطانه «نه جنگ نه صلح» را در برابر ایران در پیش گرفته بود، اما با روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، نشانه‌های تغییر این سیاست آشکار شد. ترامپ از توافق هسته‌ای خارج شد، ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن و نیز تعدادی بمب‌افکن به خاورمیانه اعزام کرد.

در همین رابطه، مالبرونو از قول یک کارشناس فرانسوی متخصص در امور خلیج فارس، نوشت: «تحولات ماه‌های اخیر فقط به یک سمت می‌رود و آن تقابل است.» این روزنامه‌نگار ورود آمریکا به جنگ با ایران را بعید دانست، اما احتمال بروز درگیری برنامه‌ریزی‌نشده میان این دو کشور در خلیج فارس را محتمل دانست. کارشناس یادشده، به مالبرونو گفته است که دو متحد آمریکا در منطقه (عربستان و امارات) بر وقوع اشتباهی که به جنگ ایران و آمریکا منجر شود، شرط‌بندی کرده‌اند وخواستار تحرک سریع، قبل از پایان دوره فعلی ریاست‌جمهوری ترامپ هستند.

مالبرونو در ادامه مدعی شد که ولیعهد عربستان از ژنرال‌های خود درخواست کرده است که طرحی برای حمله به ایران تهیه کنند. در همین رابطه، یک منبع نظامی فرانسوی گفته است که ویدئوی حمله فرضی عربستان به ایران، که چندی پیش منتشر شده بود، در همین راستا است. منبع فرانسوی تاکید کرد که ژنرال‌های سعودی درباره طرح حمله به ایران، با افسران فرانسوی رایزنی کرده‌اند و این افسران گفته‌اند که عربستان قایق‌هایی را درخواست کرده است که بتوان با آن‌ها در سواحل ایران پیاده شد. اما فرانسه درباره خطرات فکر کردن به چنین ماجراجویی به عربستان هشدار داده است.

منبع: فرارو

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار