چاپ کد خبر: 243
8 مهر 1397

علت ناکارآمدی رادار هواشناسی شیراز مشخص شد

«ندا رحیمی»، مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب با بیان این مطلب گفت: براساس اندازه‌گیری‌ها، بررسی ها و محاسبات انجام شده توسط اداره‌کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب، میزان پهنای باندمورد استفاده رادار سازمان هواشناسی شیراز بیش از میزان درج شده در پروانه بوده است.

به گزارش اول فارس  به نقل از ایرنا ، وی اظهار داشت: طیف فرکانسی جزء منابع ملی محسوب شده و براساس قانون هرگونه بهره‌برداری از آن مستلزم دریافت پروانه از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.  براساس پروانه تاسیس و بهره‌برداری از شبکه‌هایرادیویی صادر شده از سوی این سازمان، سازمان هواشناسی به هیچ عنوان اجازه استفاده از پهنای باند بیشتر در قالب این پروانه را ندارد. امواج (سیگنال) خارج از باند این رادارها باعث تاثیر منفی در باند طیف گسترده (۵٫۸ گیگا هرتز) و نقض پروانه بهره‌برداری شده که این محدوده فرکانسی به تجهیزات رادیویی وایرلس(انتقال اطلاعات بدون رابط سیم) و انواع گیرنده و فرستنده‌های رادیویی اختصاص یافته و در حال حاضر تعداد زیادی از کاربران از آن استفاده می ‌کنند.

رحیمی اظهار داشت: رعایت نکردن ضوابط و مقررات در نظر گرفته شده از طرف هر کدام از کاربران، باعث تاثیرپذیری تجهیزات دیگر کاربران می شود. مسئولیت تفاوت مشخصات فرکانسی رادارهای هواشناسی با مشخصات درج شده در پروانه تاسیس و بهره‌برداری از شبکه رادیویی متعلق به دارندگان پروانه، برعهده بهره‌بردار است. اما با این حال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی همچنان به منظور پاکسازی فضای فرکانسی درج شده در پروانه سازمان هواشناسی، اقدامات لازم را انجام داده و خواهد داد./ ایرنا

Результат пошуку зображень за запитом "‫رادار هواشناسی‬‎"

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار