چاپ کد خبر: 15013
18 مهر 1398

استاندار فارس:ایجاد فرمانداری ویژه در مرودشت یک تصمیم ملی است

رحیمی گفت: ارتقاء فرمانداری مرودشت به فرمانداری ویژه یک تصمیم ملی است که از اهمیت بسزایی برای توسعه و پیشرفت این شهرستان در آینده برخوردار است.به گزارش اول فارس ، «عنایت‌الله رحیمی» پنج شنبه ۱۸ مهر در سفر یک روزه معاون پارلمانی رئیس جمهور به شهرستان مرودشت و افتتاح و  پروژه‌های این شهرستان عنوان کرد: مرودشت با برخورداری از آثار جهانی و ملی از جایگاه ارزشمندی برخوردار است.
ارتقای مرودشت به فرمانداری ویژه، موجب توسعه این شهرستان می‌شود

استاندار فارس افزود: بر این اساس ارتقاء فرمانداری مرودشت به فرمانداری ویژه یک تصمیم ملی است که از اهمیت بسزایی برای توسعه و پیشرفت این شهرستان در آینده برخوردار است.

وی وجود بناها و آثار باستانی همچون تخت جمشید و نقش رستم را در مرودشت قابل توجه دانست و گفت: از وجود این آثار جهانی باید بهره برد و توسعه مرودشت در حوزه‌های مختلف و دسترسی به خدمات شهری بیشتر در توسعه گردشگری استان نیز نقش بسزایی دارد.

همچنین معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در سفر یک روزه خود به شهرستان مرودشت سفر کرده است در حاشیه افتتاح و کلنگزنی پروژه‌های این شهرستان با اشاره به مصوبه جدید دولت مبنی بر ارتقای فرمانداری شهرستان مرودشت به فرمانداری ویژه گفت: این مصوبه در شتاب بخشی به روند توسعه شهرستان موثر خواهد بود.

حسینعلی امیری افزود: مرودشت شهری مهمی است و موقعیت خاصی در کشور، استان و دنیا دارد.وی یکی از ویژگی ها و ظرفیت های مرودشت را وجود مجموعه میراث جهانی تخت جمشید در این شهرستان عنوان کرد که حکایت از تمدن و فرهنگ ایرانیان دارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت:هفته گذشته(دهم مهر۹۸) در جلسه هیات دولت با تبدیل فرمانداری عادی مرودشت به فرمانداری ویژه موافقت شد که براساس این مصوبه سطوح سازمانی این شهرستان ارتقا می یابد و فرمانداری مرودشت به معاونت استاندار تبدیل و سطح ادارات بالاتر می آید.

امیری افزود: این مصوبه آثار اجتماعی و اقتصادی زیادی خواهد داشت که به مردم مرودشت تبریک می گویم.

وی در ادامه با اشاره به مسئولیت گذشته خود در استان فارس به عنوان رئیس کل دادگستری گفت:‌ مسئولیت در فارس جزو بهترین دوران خدمت من بوده و خوشحالم امروز یکبار دیگر رونق و آبادانی و توسعه فارس به ویژه شهرستان مرودشت را مشاهده می‌کنم.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ابوذر متوسلانی جمعه , ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۸:۱۸

ملاکهای فرمانداری ویژه شدن در قانون مشخص هست که وجود آثار باستانی فراوان جزء اون نیست. ضمن اینکه استان فارس شهرستانهای زیادی دارد و چه بسا برخی از آنها از شهرستان مرودشت محق تر باشند. بهتر بود استاندار محترم با وجود اعتراض فروان مردم شریف داراب اشاره ای به رد کردن فرمانداری ویژه این شهر محروم می کردند و با مردم دلجویی می کردند

آخرین اخبار