چاپ کد خبر: 10631
6 مرداد 1398

فرمانده جدید نیروی انتظامی داراب معرفی شد

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد جرائم در فضای مجازی رخ می‌دهد و وظیفه نیروی انتظامی، هشدار به مردم و آگاهی‌بخشی نسبت به تبعات ناهنجار فضای مجازی است.

60 درصد جرائم در فضای مجازی رخ می‌دهد

به گزارش اول فارس از داراب، سردار رهام‌بخش حبیبی پیش‌ازظهر امروز در آیین تکریم و معارفه فرماندهان پیشین و جدید نیروی انتظامی داراب اظهار داشت: آسیب‌ها و خطرات فضای مجازی باید توسط نیروی انتظامی به مردم گوشزد شود.

وی ادامه داد: چنان‌چه در خانواده مدیریت وجود نداشته باشد و آسایش مطلوب حاصل نشود، آسیبی که دور از ذهن است از طریق فضای مجازی رخ می‌دهد چرا که مدیریت این فضا در اختیار مردم نیست.

فرمانده نیروی انتظامی فارس تاکید کرد: دشمنان فضای مجازی را به منظور فروپاشی خانواده‌ها  جهت‌دهی و هدف‌گذاری می‌کنند و برخی از جرائم حتی جرائم خشن نظیر قتل نیز در فضای مجازی زمینه‌سازی می‌شود.

حبیبی خاطرنشان کرد: سرقت، کلاهبرداری و… از جرائمی هستند که در فضای مجازی مجال بروز یافته و مردم را در معرض تهدید قرار می‌دهند.

وی بابیان اینکه کیفیت نامناسب رانندگی و مخاطرات ناشی از آن، آسیب دیگری است که باید بیش از پیش به آن توجه شود، افزود: برخی از رانندگان به آسیب‌زا بودن حرکات خود کوچکترین توجهی نمی‌‌کنند و برای خود و با ایجاد ناامنی در جاده، جان افراد را به خطر می‌اندازند.

 فرمانده نیروی انتظامی فارس ضمن تاکید بر برخورد با جرائم خشن اظهار داشت: با سارقان مسلح که آسایش و امنیت مردم را تهدید می‌کنند برخورد قاطع و بی چون و چرا صورت می‌گیرد و مجال جولان دادن از آنها سلب می‌شود.

 وی هدف نیروی انتظامی را ایجاد آرامش و امنیت مردم و کاهش آسیب‌ها برشمرد و گفت: انقلاب به جهت ماهیت اسلامی آن، بزرگترین پدیده در جهان قلمداد می‌شود و این ماهیت دینی و روحیه جهادی نشات گرفته از دفاع مقدس در نیروی انتظامی وجود دارد.

استقرار پلیس فتا از نیازهای اساسی داراب است

در ادامه این مراسم فرماندار داراب نیز با بیان اینکه امروز نیروی انتظامی در شهرستان داراب امین مردم است، گفت: اولویت شهرستان داراب در حوزه امنیت عمومی، ارتقا درجه انتظامی شهرستان است.

علی مظفری اضافه کرد: سال گذشته دستور ارتقا صادر شده و با توجه به ویژگی‌ها، وسعت و آسیب‌های موجود همچنین هم مرز بودن با هرمزگان و کرمان، تسریع در اجرای این دستورالمل، به عنوان مطالبه‌ای جدی مطرح است.

وی تصریح کرد: داراب نیاز مبرم به پلیس فتا دارد که این موضوع مورد تاکید دادستان و رئیس دادگستری شهرستان هست.

فرماندار داراب خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با استقرار پلیس فتا در شهرستان داراب، مشکلات فضای مجازی کاهش یابد و مردم در این زمینه در معرض خطر قرار گیرند.

انهدام ۱۰ باند شرارت و قاچاق در داراب

 فرمانده سابق نیروی انتظامی داراب نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارش عملکرد گفت: داراب در زمینه سرعت کشفیات مواد مخدر رتبه اول استان فارس را در اختیار دارد و طی دو سال گذشته ۱۶ تن مواد مخدر توسط نیروی انتظامی این شهرستان کشف شده است.

عبدالرضا ضربت اظهار داشت: در زمینه وقوع جرایم رتبه داراب بین ۱۲ تا ۱۵ متغیر است و طی ۴ ماه ابتدای امسال، ۱۰ باند شرارت و قاچاق در شهرستان منهدم شده‌اند.

 وی بیان کرد: تماس‌های ورودی به پلیس ۱۱ هزار تماس بوده که از این تعداد ۹ هزار مورد پیگیری و عملیاتی شده است.

وی یادآور شد: در اغتشاشات، هیچ گونه تجمعی در داراب وجود نداشت چرا که مردم این شهرستان ولایی و انقلابی هستند و به راحتی دستاویز دشمنان قرار نمی‌گیرند.

 به گزارش اول فارس ، در این مراسم عملکرد سرهنگ ضربت (فرمانده سابق انتظامی داراب) و سرهنگ انصاری (جانشین فرماندهی) مورد تقدیر قرار گرفت و سرهنگ نوشاد به عنوان فرمانده نیروی انتظامی شهرستان داراب معرفی شد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار