چاپ کد خبر: 4612
26 بهمن 1397

فعالیت ۲۰۰ استارت آپ در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس

فعالیت ۲۰۰ استارت آپ در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات فارسبه گزارش اول فارس ، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: تعداد شرکت‌های فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات مستقر در پارک علم و فناوری و پردیس شرکت‌های دانش بنیان استانفارس در بهمن ماه به ۲۴۳ شرکت رسید.

مهرداد سهرابی افزود: تعداد شرکت‌های دانش بنیان ثبت شده و فعال در استان ۱۴۴ شرکت است که از این بابت فارس رتبه پنجم کشور را داراست.

وی با بیان اینکه از این تعداد، ۳۰ شرکت دانش بنیان در حوزه تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات است، افزود: در این حوزه فارس رتبه چهارم کشور را دارد که رشد چشمگیری در سال‌های اخیر محسوب می‌شود.

رییس شورای مدیران بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با بیان اینکه استان فارس دارای ۲۱ مرکز رشد است، افزود: از بین این مراکز، ۵ مرکز رشد تخصصی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود دارد که تاثیر بسزایی در موفقیت اکوسیستم استارت آپی استان داشته است.
سهرابی گفت: شتابدهنده بومی کوانتوم که از اردیبهشت امسال فعالیت خود را شروع کرده توانسته با جای دادن ۱۱ تیم استارت آپی موفق و ۲۰ استارت آپ خارج شده از شتابدهنده برای توسعه کسب و کار خود و برگزاری کارگاه‌های آموزشی، نقش بسزایی در تکمیل زنجیره اکوسیستم استارت آپی در استان فارس داشته باشد.”منبع:صدا و سیما”

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار