چاپ کد خبر: 10427
3 مرداد 1398

قاتل درختان جنگلی در رستم دستگیر شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رستم گفت: با تلاش نیروهای یگان ویژه این اداره، قاتل درختان بلوط منطقه گل حسینک شهرستان رستم دستگیر شد.

به گزارش اول فارس، مسعود گودرزی پنجشنبه سوم مرداد در جمع خبرنگاران افزود: این شخص متخلف در تاریکی شب با استفاده از اره موتوری به جان درختان سرسبز بلو ط افتاده و پس از بریدن و قطعه قطعه کردن درختان آنها را در خودرو جاسازی کرده و به شهرستان‌های همجوار یا خارج از استان منتقل می‌کرد.

نتیجه تصویری برای قطع درخت

وی گفت: پس از هماهنگی با دادستان عمومی و انقلاب و فرماندهی انتظامی شهرستان و با همکاری بسیار خوب مردم محلی، این فرد متخلف دستگیر و خودرو و سایر ادوات همراهش توقیف شد.

گودرزی افزود: از این متهم پانصد کیلوگرم هیزم جنگلی بلوط کشف شد؛ او در بازجویی اولیه قطع سه اصله درخت بلوط کهنسال را پذیرفت و به تخلف اعتراف کرد.

او با اشاره به مراقبت‌های ویژه‌ و انجام گشت‌های شبانه روزی توسط نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در عرصه‌های این شهرستان، گفت: با وجود تمام تلاش‌ها متاسفانه بازهم سودجویان برای رسیدن به سودهای کلان و تهیه زغال از درختان جنگلی در تاریکی شب اقدام به قطع درختان با ارزش بویژه بلوط کرده و موجب وارد شدن لطمات جبران ناپذیر به عرصه‌های جنگلی می شوند.

گودرزی از مردم محلی و گردشگران درخواست کرد که هرگونه تخلفی در این عرصه‌ها را به شمال تلفن ۱۵۰۴ اطلاع دهند و به متخلفان نیز هشدار داد که برابر قانون و بدون اغماض با هرگونه تخلفی در ارتباط با تخریب مراتع و جنگل‌ها برخورد می‌شود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار