چاپ کد خبر: 19962
22 دی 1398

قادری: به تعویق انداختن اعلام خطا در ماجرای هواپیمای اوکراین اشتباه بود

جعفر قادری

یک نماینده سابق مجلس گفت: باید حقوق شهروندی و انسانی‌ همه حادثه دیدگان، خانواده‌هایشان و افکار عمومی رعایت شود.

به گزارش اول فارس دکتر،جعفر قادری، در واکنش به اعلام ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر بروز خطای انسانی در حادثه سقوط هواپیما مسافربری اکراین اظهار کرد: مقام معظم رهبری بر اساس آموزه‌های دینی تاکید کردند که صداقت و شفافیت با مردم اصلی‌ترین وظیفه مسئولین است.

وی ادامه داد: هراندازه نهادها و افراد مسئولیت خود را در اشتباهات ایجاد شده قبول کنند، مسئولیتش به نظام متحمل نمی شود.

این فعال سیاسی خاطر نشان کرد: مسئولین در بررسی واقعه اخیر باید به سه نکته توجه می‌کردند؛ اول آنکه دیر یا زود حقایق روشن می‌شد، کتمان حقایق نه تتها مشکلی را حل نمی‌کند که به مشکلات کشور اضافه هم می کند.

وی ادامه داد: دوم آنکه این مسئولین در برابر آحاد بشر مسئولت دارند؛ فرقی ندارد که حادثه دیدگان ایرانی هستند یاغیر ایرانی، آن‌ها باید بر اساس مسئولیتی که دارند به امور پنهان و پیدای این حادثه رسیدگی کنند.

 جعفر قادری افزود: باید حقوق شهروندی و انسانی‌ همه حادثه دیدگان، خانواده‌هایشان و افکار عمومی رعایت شود.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اگر در ابتدای امر خطای صورت گرفته اعلام می‌شد پذیرشش برای مردم راحت‌تر بود. پنهانکاری پذیرش چنین ماجرایی را برای مردم سخت تر می‌کند.

وی در پایان گفت: مسئولین این حادثه که اعلام چنین خطایی را به تعویق انداختند باید قبول کنند هزینه بیش تری را به افکار عمومی تحمیل کردند. همان‌طور که در آیه‌ای از قرآن آمده اصل نجات در صداقت است. رهبری معظم نیز به روشنی صداقت را وظیفه مسئولین دانسته است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار