چاپ کد خبر: 9455
9 تیر 1398

قتل بر سر «خاک انداز» ،عوامل قتل در شیراز دستگیر شدند

«خاک انداز» ماجرا ساز

 شاید باورش سخت باشد اما تنها یک مشاجره لفظی ساده بر سر «خاک انداز» گمشده میان صاحبخانه و مستاجر کافی بود که کار به جاهای باریک کشیده شود و زن و شوهری که نتوانستند خشم خود را کنترل کنند مرتکب جنایتی خونین در یکی از محلات شهر ساوه شوند.

به گزارش” اول فارس “، سیزدهم خرداد امسال فرمانده انتظامی ساوه در خبری که رسانه‌ها آن را بازتاب دادند از قتل یک مادر ۷۳ ساله همراه با دختر ۴۶ ساله‌اش در یک زیرزمین مسکونی خبر داد که این مهم به سرعت دستمایه تحقیقات پلیس برای شناسایی عوامل قتل شد و با سرنخ‌های به دست آمده توشط کارآگاهان پس از ۲۵ روز توانستند این معمای قتل گره گشایی شد و ۲ عامل قتل مادر و دختر ساوجی که با تغییر چهره و اسکان در چادر مسافرتی به صورت سیار در یکی از بوستان‌های شهر شیراز اوقات می گذراند، شناسایی و به چنگال قانون گرفتار آمدند.

«ع. م» ۴۶ ساله به همسرش «م. ح» صبح امروز با دستبند در پلیس آگاهی ساوه حاضر شدند و با اقرار به قتل مادر و ختر ساوجی از عمل خود اظهار ندامت کردند.

این قاتلان در گفته هایشان مطرح کرده اند که در مدت فرار و اختفا چند بار قصد معرفی خود به پلیس را داشتند و بالاخره دستگیر شده اند.

«ع. م» گفت: همراه همسرش به مدت یک سال با صاحب خانه به صورت صمیمی زندگی کرده اند و حتی همدیگر را با القاب برادر و خواهر خطاب می‌کرند اما یک حادثه همه چیز را رنگ و لعابی از خون زد.

وی در خصوص تشریح جزئیات وقوع درگیری منجر به قتل مادر و دختر صاحب خانه، گفت: در روز واقعه صاحب خانه از گم شد یک خاک انداز حرف می زد و من و همسرم را در مفقود شدن این وسیله مقصر می دانست و آنقدر در این خصوص مشاجره بالا گرفت که آستانه تحمل ما پایان یافت و به دلیل اینکه تازه مواد مصرف کرده بودم از خود بی خود شده و او را به قتل رساندم و.

ع. م گفت: همه ضربات چاقو که به مقتولان وارد شد را خودم زدم و همسرم در آن نقشی نداشت.

وی گفت: به همه جوانان و مردم توصیه می‌کنم که تا جایی که می‌توانند از رفتن به سمت مواد مخدر پرهیز کنند وچرا که قدرت تصمیم گیری در لحظه را از من گرفت و شرایط زندگی من و همسرم را تغییر داد.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه نیز در این خصوص به خبرنگاران، گفت: پلیس در ساعت سه بامداد روز سیزدهم خرداد ماه امسال گزارش قتل مادر و دختر ساوجی را دریافت کرد که در اندک زمانی با حضور مأموران پلیس در صحنه بررسی‌های اولیه آغاز شد.

سرهنگ «پرویز اسدی» اظهار داشت: عوامل تخصصی پلیس همراه با بازپرس ویژه قتل نیز به محل اعزام شدند و صحنه وقوع جرم را مورد بازرسی دقیق قرار دادند که مشخص شد مقتولان بر اثر اصابت سلاح سرد از نوع چاقو جان خود را از دست دادند.

وی افزود: اجساد قربانیان در زیرزمین منزل مسکونی پیدا شد که بیش از یک سال در اجاره زن و شهری قرار داشت اما در زمان کشف پیکر بی جان مادر و دختر مستاجرها در محل حضور نداشتند بنابراین به عنوان مظنون‌های اصلی مطرح و بلافاصله اقدامات اولیه با تشکیل نشستی در ستاد فرماندهی انتظامی با حضور پلیس‌های تخصصی و کارآگاهان انجام شد.

سرهنگ اسدی گفت: با انجام تحقیقات جامع و بهره گیری از توان اطلاعاتی و فنی پلیس آگاهی استان مرکزی، اقدامات برای شناسایی و دستگیری مظنون‌ها و کشف مخفیگاه آنان آغاز شد و بعد از ۲۵ روز این افراد در شهر شیراز شناسایی و به دام قانون افتادند.

فرمانده انتظامی ساوه گفت: بعد از شناسایی محل اسکان مظنون ها، ۲ گروه از مأموران خبره و مجرب پلیس شهرستان ساوه به شیراز اعزام شد و بعد از ۴۸ ساعت تلاش بی وقفه آنان را که در یکی از بوستان‌های شهر شیراز با عنوان مسافر نسبت به برپایی چادر اقدام کرده بودند، دستگیر کردند.

وی اظهار داشت: مرد مظنون با استفاده از کلاه گیس تغییر چهره داده بود اما نقشه‌اش ناکام ماند و متهمان در همان ساعات اولیه انتقال به ساوه نیز به صراحت ارتکاب قتل مادر و دختر را پذیرفتند.

سرهنگ اسدی از همکاری و مساعدت دستگاه قضایی شهرستان ساوه و صدور احکام لازم در این رابطه قدردانی کرد.

وی گفت: هر ۲ قاتل به مواد مخدر از نوع سنتی و صنعتی اعتیاد دارند و دارای سوابق کفیری نیز هستند به گونه‌ای که «ع. م» سابقه تحمل ۲۳ سال زندان به دلایلی از قبیل ارتکاب قتل عمد (با گذشت اولیای دم مواجه شد)، اقدام به قتل و حمل و نگهداری مواد مخدر را دارد.

به گفته این مقام انتظامی، دستگیر شدگان در اظهارات اولیه انگیزه خاصی برای ارتکاب قتل مادر و دختر ساوجی بیان نکردند اما به ظاهر اختلاف کمی در این زمینه داشته‌اند.

شهرستان ساوه بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ دارای ۲۸۵ هزار نفر جمعیت است و پس از اراک دومین کانون جمعیتی استان مرکزی محسوب می‌شود

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار