چاپ کد خبر: 3183
9 دی 1397

قیمت بالای قطعه و تعمیر صاحبان خودرو را از تعمیرگاه فراری داده است

48035 229

به گزارش اول فارس به نقل از خبرخودرو، تعمیر خودرو یکی از موضوعات مهمی است که گاها برای صاحبین خودروها به چالش جدی تبدیل می شود. بخصوص با ورود خودروهای متنوع و جدید، نیاز به تعمیرکاران متخصص با مهارت های ویژه و دستگاه ها و تجهیزات عیب یاب پیشرفته بیش از پیش احساس می شود.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو، اظهار داشت: از آنجا که کیفیت قطعات و لوازم یدکی بر کیفیت کار تعمیرکاران تاثیرگذار است متاسفانه واردات قطعات بی کیفیت و غیراورجینال کیفیت کار تعمیرکاران را زیر سوال برده است.

علیرضا نیک آئین با اشاره به حادثه اتوبوس دانشجویان آن را ناشی از نقص فنی دانست و گفت: به دلیل قیمت بالای قطعه و تعمیرات، صاحبان خودرو با فواصل زمانی بالا به تعمیرگاه ها مراجعه می کنند که باعث رخ داد حوادث ناگوار برای مردم می شود.

وی در ادامه افزود: به دلیل کمبود قطعات با اصالت، تعمیرکاران مجبور به استفاده از قطعات نامرغوبی هستند که عمدتا عمر این قطعات بسیار پایین بوده و منجر به مراجعه مکرر صاحبان خودرو به تعمیرگاه ها شده و مشکلاتی را برای تعمیرکاران و صاحبان خودروها بوجود آورده است که در راستای حل این مشکل باید مدیران گمرکات کشور با تسریع در ترخیص اقلام دپو شده در گمرک این مشکل را مرتفع سازند.

نیک آئین اذعان داشت: با وجود آنکه برخی از تعمیرکاران با شیوه های نوین آشنا شده اند و با تجهیزات جدید اقدام به عیب یابی و تعمیر خودرو می کنند اما عمدتا با ابزارهای ساده و با روش های کاملا سنتی به صورت آزمون و خطا پاسخگوی مراجعین هستند .

وی گفت: در حال حاضر منکر وجود تجهیزات پیشرفته عیب یابی نمی شویم اما به دلیل عدم همکاری های لازم تعداد این تجهیزات بسیار اندک است لذا باید با اتخاذ تصمیمات اساسی، ابزارهای پیشرفته را به صورت اقساط و با مبالغی قابل قبول در اختیار تعمیرکاران قرار دهیم تا تعمیرات خودرو، استاندارد انجام شود.

علیرضا نیک آئین در ادامه افزود: آموزش های لازم در خصوص تعمیر خودروهای ژاپنی و کره ای که سهم بالایی در بازار خودروهای وارداتی دارند صورت گرفته اما در هر صورت نیاز به مدرسین با ابزار موردنیاز آموزش وجود دارد که به دلیل هزینه بالای آن و عدم تخصیص بودجه به اتحادیه، دعوت از مدرسین به سختی صورت خواهد پذیرفت.

وی با اشاره به نزدیک شدن به عید باستانی نوروز گفت: با توجه به آنکه به ایام پایانی سال نزدیک می شویم و مردم خود را برای استقبال از بهار و خریدهای نوروز و سفرهای ایام تعطیلات آماده می کنند قطعا میزان مراجعه به تعمیرگاه ها به منظور اورهال خودروها بیشتر خواهد شد لذا از مدیران تقاضا داریم با ترخیص هرچه سریعتر قطعات دپو شده در گمرک علاوه بر شکست قیمت ها کیفیت کار تعمیرکاران را افزایش دهند.

وی گفت: با وجود آنکه واردات قطعات تحت نظر اتحادیه ها و با نظارت موسسه استاندارد صورت می پذیرد اما گاها شاهد ورود قطعات بی کیفیت به بازار هستیم که توانسته اند از این فیلتر ها عبور کنند که یکی از معضلات تعمیرکاران است و بر کیفیت کار آنان تاثیر گذاشته است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار