چاپ کد خبر: 29679
20 خرداد 1399

لزوم اعلام آمار رسمی روزانه بیماری کرونا همه شهرستانهای استان فارس بصورت متمرکز

slide4

در روزهای گذشته و در پی عدم اعلام تفکیکی آمار بیماران کرونایی چند شهرستان استان فارس که دارای دانشگاه علوم پزشکی مستقل از دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستند نوعی سردرگمی در  نحوه اعلام رسمی آمار مبتلایان جدید ، بهبود یافتگان و درگذشتگان ناشی از کووید۱۹ در استان فارس ایجاد شده است. 

به گزارش اول فارس،  هرچند استان فارس از بدو شیوع بیماری کرونا همه روزه و دز یک زمان مشخص و بصورت رسمی توسط معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اقدام به انتشار آمار و اطلاعات رسمی و اطلاع رسانی عمومی نموده است و شاید در نوع خود نیز در کشور بی نظیر باشد اما تفکیک آمار بیماران مربوط به حوزه های بهداشتی تابعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز و  مراکز درمانی مستقل از شیراز و نهایتا عدم اعلام رسمی آمار شهرستانهای دارای دانشگاه علم پزشکی مستقل  توسط معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز باعث ابهامات و سوالاتی در خصوص این نوع از اطلاع رسانی شده است.

با توجه به اینکه نوع ابهامات و سوالات مطروحه در اذهان عمومی که باعث زیر سوال رفتن تدابیر خوب استانی و زحمات بی نظیر کادرهای درمانی در سراسر استان فارس برای کنترل و درمان این بیماری فراگیر می شود و ضمن تشکر از زحمات همه اعضای ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در استان فارس پیشنهاد میگردد: از تفکیک و اعلام آمار مربوط به بیماری کرونا  مراکز آموزش و درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سایر مراکز آموزش و درمانی مستقل از شیراز خودداری و آمار رسمی مبتلایان جدید،مجموع مبتلایان ، فوتی های احتمالی ، تست های بعمل آمده و.. بصورت متمرکز استانی اعلام گردد.

اول فارس لازم میداند از زحمات و تلاشهای قابل قبول و ارزنده و همچنین  اطلاع رسانی بموقع و روزانه  دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دیگر دانشگاه های علوم پزشکی استان فارس در زمان فراگیری بیماری کرونا تاکنون قدردانی نماید.

بر این اساس به  اطلاع کاربران گرامی در سراسر استان فارس میرساند که عدم اعلام آمار برخی شهرستانهای استان فارس در گزارشات روزانه اعلام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی  شیراز صرفا بدلیل شیوه  اعلام این آمارتاکنون بوده است که امید میرود در گزارشات آتی این مهم نیز مورد توجه مسوولین محترم استان فارس واقع گردد.

به کانال اول فارس در واتساپ بپیوندید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

 

 

 

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار