چاپ کد خبر: 28807
7 خرداد 1399

ماجرای شوهر خواهر نابابی که توسط پلیس فتا در فارس گیر افتاد

 رئیس پلیس فتا استان از دستگیری مرد جوانی که اقدام به انتشار تصاویر خواهر خانم خود در فضای مجازی کرده بود خبر داد.

پلیس فتای فارس ۲۴ شایعه ساز درباره کرونا را دستگیر کرد - ایرنا

به گزارش اول فارس ، سرهنگ “حشمت سلیمانی”  در تشریح این خبر گفت: خانمی ۲۸ ساله به این پلیس مراجعه و درخواست رسیدگى به شکوائیه خود مبنى بر انتشار تصاویر خصوصی او در شبکه اجتماعی اینستاگرام کرده است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در تحقیقات اولیه خود عنوان کرد از مدت‌ها قبل شخص ناشناسی در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام تعدادی از تصاویر خصوصی‌ام را به قصد تهدید و تخریب بنده برای همسرم ارسال می‌کرد که این موضوع در حال حاضر با تهدید و اخاذی در حال ادامه است.

سرهنگ “سلیمانی” تصریح کرد: پس از بررسی‌های اولیه و انجام اقدامات فنی پلیسی، متهم که همسر خواهر شاکی بود در یکی از شهرستان‌های استان شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به این پلیس منتقل شد.

وی با بیان اینکه متهم پس از انجام بازجویی‌های فنی و ارائه مستندات، به بزه خود اعتراف و انگیزه خود را انتقام جویی از شاکی عنوان کرد، گفت: حدود یک سال پیش شاکی به دلیل اعتماد زیادی که به بنده داشت گوشی همراهش را به منظور تعمیر به بنده سپرد و من نیز از این موقعیت سوء استفاده و تصاویر وی را به گوشی خود انتقال دادم و به مرور زمان اقدام به انتشار تصاویر او در اینستاگرام و ارسال آن به همسر شاکی می‌کردم.

این مقام سایبری با اشاره به اینکه سوء استفاده از فیلم و عکس‌های خصوصی و خانوادگی دیگران یکی از شایع ترین جرایمی است که این روزها موضوع پرونده‌های پلیس فتا را تشکیل می‌دهد، گفت: هرگونه مزاحمت و انتشار تصاویر افراد در فضای سایبری برابر ماده ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای جرم محسوب شده و قانون گذار برای آن مجازات تعیین کرده است .

وی به شهروندان گفت: کاربران مراقب گوشی هوشمند خود که اطلاعات مهم و خصوصی‌شان را بر روی آن‌ها ذخیره کرده‌اند باشند و از واگذاری آن به دیگران خودداری کنند.

این مقام مسئول بیان داشت‌: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند.

عضوکانال واتساپ اول فارس شوید%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار