ماجرای غرق شدن شناور بهبهان درآب های عراق

وزارت حمل و نقل عراق روز جمعه اعلام کرد که دلیل یا دلایل حادثه غرق شدن شناور ایرانی در آبهای عراق مشخص نیست و تاثیری در روند کشتیرانی عراق ندارد.

آخرین وضعیت خدمه شناور باری «بهبهان» که در آب‌های عراق غرق شد

به گزارش اول فارس ، «اثیل عبدعلی» مدیر کل وزارت حمل و نقل عراق در بیانیه ای اعلام کرد: شناور بهبهان شامگاه پنج شنبه در  کانال آبی خور عبدالله واقع در مرزهای آبهای منطقه ای عراق غرق شد.

وی با اشاره به اینکه بلافاصله تیم های نجات عراقی برای کمک به شناور غرق شده عازم منطقه شد، تصریح کرد: دلیل یا دلایل غرق این شناور ایرانی مشخص نیست.

عبد علی با اشاره به اینکه این شناور یک شناور کوچک بود و روی روندکشتی رانی در آبهای عراق تاثیری نمی گذارد، ادامه داد: شناور مذکور حامل مصالح ساختمانی بود و به سمت بنادر ام قصر  حرکت می کرد.

این مقام عراقی خاطرنشان کرد: ۴ نفر از خدمه کشتی نجات یافتند و پیکر یک نفر از خدمه نیز از آب بیرون کشیده شد و جستجوها برای پیدا کردن دو نفر دیگر از خدمه همچنان ادامه دارد.

همچنین بر اساس  گزارش اول فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی ایران ، کاپیتان نادر پسنده در مورد شناور باری « بهبهان» که در آب‌های عراق غرق شده است،‌ اظهار کرد: شناور باری به نام «بهبهان» که در روز ١٣ خرداد با حمل بار مصالح ساختمانی و سرامیک از بندر خرمشهر عازم بندر ام القصر عراق بود شب گذشته در  کانال آبی «خورعبدالله»  و در محدوده آب‌های عراق غرق شد.

وی ادامه داد: این کشتی از نوع شناور زیر۵۰۰ فلزی است و تعداد خدمه این شناور ٧ نفر بودند که یک نفر از آن‌ها فوت شده است و ۴ نفر دیگر نجات یافته‌اند.

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه همچنین دو نفر از خدمه شناور مفقودی هستند، خاطرنشان کرد: از این دو خدمه یک نفر ایرانی و یک نفر هندی هستند و هماهنگی برای اعزام تیم های امداد و‌نجات از سوی ایران انجام شده است و در حال اعزام برای همکاری و مشارکت با تیم های امداد و نجات عراقی جهت جستجوی ۲ نفر دیگر هستیم.

مدیرکل بندر بندر و دریانوردی خرمشهر در این خصوص اظهار کرد: شناور حادثه دیده « بهبهان» که بامداد امروز در آبهای ساحلی عراق در نزدیکی بندر ام قصر این کشور غرق شد ٧ سرنشین داشت که یک سرنشین تاکنون فوت شده و دو نفر دیگر مفقود شدند.

از این تعداد ۴ نفر نیز توسط نیروهای امداد و نجات دریایی عراق نجات یافتند.

نوراله اسعدی خاطرنشان کرد: در این حادثه متاسفانه « جمال مطرقی» فوت شدند و جسد آن از آب خارج سازی شد.

دو سرنشین دیگر به نام های « موسی مزرعاوی» از ایران و «بیشت نیرمال» تبعه هندی مفقود شدند که عملیات جستجو و نجات برای یافتن اثری از آنها از صبح امروز تاکنون در حال انجام است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر تصریح کرد: در این حادثه « عبدالشهید شویرد حمیداوی»، «عبدالزهرا حاکمی»، « محمد عثمانی» و « علی عامری پور» نجات یافتند.

در این ارتباط سید موسی علیزاده طباطبایی، با بیان اینکه این کشتی تجاری حامل سرامیک بوده و منتظر ورود به بندر ام‌القصر در بصره بود، ولی بر اثر طوفان غرق شد، اظهار کرد: به محض انتشار این خبر سفارت ایران در بغداد و سرکنسولگری ایران در بصره این موضوع را با مقامات عراقی پی گیری کردند و در همین چارچوب از طرف سرکنسولگری ایران در بصره افرادی به محل برای بررسی دقیق‌تر موضوع اعزام شدند.

معاون سفیر ایران در عراق افزود: این کشتی تجاری دارای هفت سرنشین بود که یک سرنشین آن هندی و مابقی ایرانی بودند.

این دیپلمات کشورمان در عراق ادامه داد: چهار نفر از سرنشینان این کشتی زنده هستند و اقدامات برای بازگشت آن‌ها به کشور در حال انجام است، متاسفانه یک نفر از سرنشینان این کشتی فوت کرده و دو نفر دیگر از سرنشینان که یک ایرانی و یک هندی هستند، مفقود شده‌اند و تلاش‌ها برای پیگیری وضعیت آن‌ها آغاز شده است.

اسامی چهار خدمه نجات یافته عبارتند از:
۱- عبدالشهید حمیداوی
۲- عبدالزهرا حاکمی
۳- علی عامری
۴- محمد عثمانی

به کانال اول فارس در واتساپ بپیوندید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار