چاپ کد خبر: 7060
19 اردیبهشت 1398
گزارش مشروح

مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری فارس

 Ù…راسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری فارس

مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان فارس  با حضور شخصیت های کشوری و استانی در مجتنع رفاهی حضرت شاهچراغ  برگزار است.به دنبال انتصاب علی القاصی‌مهر، رئیس کل سابق دادگستری فارس به عنوان دادستان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی، جایگزین وی شد.

به گزارش اول فارس ، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی، از قضات با سابقه و اهل داراب در استان فارس است که پیش از این معاون قضایی و مسئول نظارت و ارزشیابی قضات استان فارس بود.

رئیس کل جدید دادگستری استان فارس همچنین سابقه معاونت قضایی دادگستری فارس و ریاست دادگستری شهرستان لارستان را در کارنامه دارد.

به گزارش” پایگاه خبری اول فارس “، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای صبح پنجشنبه در مراسم تکریم و معارفه رؤسای جدید و قدیم دادگستری فارس افزود: تنها شهیدی که امام (ره) بر پیشانی او بوسه زد از خطه استان فارس بود.

وی تصریح کرد: اگر عملکرد دکتر القاصی درخشان است یکی از عواملش این است که استان فارس از سبقه درخشانی برخوردار بوده است.

حجت الاسلام محسنی اژه ای افزود: این استان نیرو پروری و کادرپروری درخوری دارد، القاصی مهر بعد از ورود به فارس از دادستانی به رئیس کل دادگستری ارتقا شغلی یافت هم اکنون نیز وی باید برای دادستانی در پایتخت آماده شود.

تصویر مرتبط

وی افزود: این نشان می‌دهد که استان فارس و دستگاه قضائی این استان به خوبی راه را برای کسی که بخواهد با جان و دل کار کند باز کرده است.

معاون اول دستگاه قضائی کشور ادامه داد: سیانت از شؤون قضا و کارمندان دستگاه قضائی و تکریم ارباب رجوع از مهمترین نکاتی است که رعایت آن بیش از پیش برای دستگاه قضائی نیاز است.

حجت الاسلام محسنی اژه ای گفت: اجرای به موقع احکام باید توسط مسؤولان قضائی جدی گرفته شود و از مسئولانی که منصوب شده‌اند خواهش مندم که اهتمام جدی به حق الناس داشته باشید.

وی در ادامه داد مشورت را برای دادستان و قضات مهم دانست و گفت: در تشخیص موضوع نه تنها به استقلال قاضی کمک می‌کند بلکه در روند دادرسی هم تأثیر دارد.

معاون اول قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود افزود: فضای مجازی بلای خانمان سوزی شده که دشمن بر روی آن سرمایه گذاری می‌کنند در سال ۱۳۹۰ به دستور مقام معظم رهبری شورای عالی فضای مجازی تشکیل شد تا از بروز جرایم جلوگیری کند.

محسنی اژه ای یادآور شد: قوه قضائیه باید تا جای ممکن دولت را در جهت مقابله با قاچاق و در جهت حمایت از کالاهای داخلی کمک کند به خصوص در این شرایط که شیطان بزرگ آمریکا برای لطمه زدن به شأن انقلاب از هر دری وارد می‌شود تا حس امنیت را از مردم بگیرد.

وی در ادامه گفت: امروز آمریکا برای ایجاد حس ناامنی در سطح جامعه از هرچه در توان دارد استفاده می‌کند اما دستگاه قضائی در راستای حفظ امنیت روانی مردم تا جای ممکن باید تلاش کند.

نتیجه تصویری برای دژ کام

به گزارش اول فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام پنج‌شنبه ١٩ اردیبهشت هم در آیین تکریم و معارفه رؤسای سابق و جدید دادگستری فارس با بیان اینکه خداوند پیامبر را قاضی قرار داد، گفت: حکم اسلامی و قضاوت اسلامی باید به عنوان شرط ایمان لحاظ شود . نماینده ولی‌فقیه در فارس خاطرنشان کرد: همانگونه که در داخل باید اعتماد عمومی نسبت به دستگاه قضایی و امر قضاوت وجود داشته باشد، باید برتری سیستم‌های حقوقی و قضایی ما نیز در عرصه بین‌الملل نسبت به سایر  سیستم‌ها اثبات شود .

وی با تصریح بر اینکه نقش قاضی عادل در محکمه همان علمای عدول پس از پیامبر ادامه دهند، افزود: نقش عالم عادل همان نقش پیامبر است و مابقی باید تسلیم او باشند .

امام جمعه شیراز ادامه داد: در آداب قاضی با وجود عالم بودن قاضی اما در فقه اسلامی تاکید شده که قاضی از حضور علما بهره‌مند باشد تا آنچه که می‌گوید کاملا متقن، محکم و قابل استناد باشد .

آیت‌الله دژکام که معتقد است حرکتی که در دستگاه قضایی در طول ۴٠ سال گذشته ایجاد شده، حرکتی رو به جلو بوده است، گفت: اما باید توجه به فاصله و نقطه آرمانی که مسند رسیدن به خدا است، داشته باشیم .

نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین خاطرنشان کرد: قضاوت، شغلی سخت و پر دردسر است اما اجر آن نیز ویژه است .

استان فارس در بحث برخورد با مفاسد اقتصادی دارای جایگاه مطلوبی است

به گزارش”  پایگاه خبری اول فارسعنایت الله رحیمی استاندار فارس  نیز در مراسم تکریم رؤسای سابق و جدید دادگستری فارس بیان کرد: دکتر القاصی مهر و روحیه خستگی ناپذیر او در طول دوره ریاست دادگستری فارس تأمین امنیت و رسیدگی به پرونده‌های مهم باعث شده است که فارس از امن ترین استان‌های کشور باشد.

وی در ادامه گفت: تعامل بین دستگاه‌ها که  از مهمترین فرمایشات مقام معظم رهبری بوده و نقش مهمی در توسعه و امنیت کشور دارد در دوره ریاست دکتر القاصی روند تسریعی درخشانی به خود گرفت.

استاندار فارس گفت: وظایف ذاتی دستگاه قضائی یعنی پیشگیری از جرم و همینطور مبارزه با مفاسد اقتصادی در استان با زحمات دکتر القاصی توفیقات زیادی را داشته است.

عنایت الله رحیمی گفت: ۱۲۲ هزار کیلومتر مربع وسعت استان فارس با برخورداری از تنوع بافتی اجتماعی متکثر و برخورداری از هم زیستی اقوام و گروه‌های اجتماعی گوناگون وظیفه سنگینی بر دوش دادگستری و قضات است اما خوشبختانه کارنامه درخشان القاصی نشان داد که تلاش‌های وی تا چه اندازه نام استان فارس از منضبط ترین استان‌های کشور در رعایت قوانین است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار