چاپ کد خبر: 21641
23 بهمن 1398

مزاحمان اینترنتی به حبس از یک تا شش ماه محکوم می شوند

مزاحمت اینترنتی

رئیس پلیس فتا استان فارس تصریح کرد: طبق ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی هرگاه کسی در فضای مجازی برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.

 به گزارش گروه حوادث اول فارس، سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس درتشریح این خبر گفت: درپی مراجعه خانمی جوان که  با در دست داشتن مرجوعه قضایی مبنی بر مزاحمت اینترنتی توسط شخص ناشناسی در شبکه اجتماعی واتس‌آپ، موجب سلب آسایش وی شده است، پرونده‌ای تشکیل و در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود:با توجه به اظهارات شاکیه و مستنداتی که از گوشی وی به دست آمد کارشناسان پلیس فتا در کمترین زمان ممکن فرد که یکی از دوستان شاکیه بود را شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی به این پلیس انتقال دادند.

سرهنگ سلیمانی در راستای انگیزه این بزه‌کار اینترنتی گفت: در تحقیقات مقدماتی وی منکر هر گونه جرم انتسابی شده که با مواجه شدن مستندات و ادله دیجیتال لب به سخن گشود و به بزه ارتکابی اعتراف، و انگیزه‌اش از این اقدام انتقام گیری از شاکیه عنوان کرد.

این مقام انتظامی به شهروندان هشدار داد: هرگونه هتک حیثیت، مزاحمت سایبری، انتشار شایعه و… از نظر قانون جرائم رایانه‌ای جرم است و مرتکبان این تخلفات در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی با قانون و دادگاه سروکار خواهند داشت. و طبق ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی هرگاه کسی در فضای مجازی برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.

رئیس پلیس فتا فارس در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس‌های مردمی درخواست خود را ثبت نمایند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار