چاپ کد خبر: 35103
20 شهریور 1399

معاینه نوید افکاری توسط پزشک قانونی در حضور رییس کل دادگستری استان فارس

مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس از معاینه نوید افکاری محکوم به قصاص بوسیله تیم ویژه اعزامی از پزشکی قانونی در پی درخواست اخیر خانواده اش برای بررسی شکنجه شدنش خبر داد.

12560022 197

به گزارش اول فارس،در پی درخواست اخیر خانواده نوید افکاری برای معاینه او به منظور بررسی شکنجه شدن یا شکنجه نشدنش، تیم ویژه سه نفره اعزامی از پزشکی قانونی در حضور رییس کل دادگستری استان فارس او را معاینه کردند.

درودچی مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس در این خصوص  اظهار کرد: به دنبال دستور رئیس کل دادگستری استان فارس مبنی بر انجام معاینه از نوید افکاری، دیشب ۱۹ شهریور ساعت ۲۲:۳۰ از نوید افکاری بوسیله تیم ویژه ۳ نفره اعزامی از پزشکی قانونی در حضور رییس کل دادگستری استان فارس معاینه به عمل آمد و بر اساس معاینات انجام شده از نواحی مختلف بدن او، هیچ گونه آثاری دال بر آزار جسمی (شکنجه) نظیر سوختگی، اسکار جراحت و شکستگی استخوان مشاهده نشد.

 نوید افکاری پیش از این نیز  در حضور وکیل تعیینی خود گفته بود که نه به من توهین شد و نه شکنجه شدم و به پزشک قانونی نمی‌روم!

بر اساس این گزارش ،جمشیدی اردکانی وکیل تعیینی نوید افکاری (وکیل تعیینی به وکیلی می‌گویند که متهم یا محکوم خودش انتخاب می‌کند) نیز در مصاحبه‌ای گفته بود: در آنجا به نوید گفتم من باید تو را به پزشکی قانونی ببرم که گفت شکنجه نشده و نمی‌خواهد به پزشکی قانونی برود و وضعیتم سالم است و هیچ مشکلی ندارم.

لازم به ذکر است در روز‌های گذشته ادعاهایی مجددا مطرح و عنوان شد که نوید افکاری به تازگی شکنجه شده است که با دستور رییس کل دادگستری استان فارس و اقدام پزشکی قانونی بار دیگر با رسیدگی قانونی و پزشکی نادرست بودن ادعا‌های مطرح شده اثبات شد.

پرونده قصاص نوید افکاری به اتهام قتل عمد حسن ترکمان، کارمند حراست اداره آب و فاضلاب شیراز پس از طی مراحل قضایی و تایید در دادگاه به دیوانعالی کشور رفت و از سوی قضات دیوان عالی کشور نیز حکم قصاص او تایید شده است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار