مورچه های شیرازی به پاک کن رسیدند

فیلم مستندِ کوتاه مورچه ها با موضوع اهمیت بازیافت زباله با روایتی از علیرضا میرزایی در شیراز ساخته شد و در اولین حضورش به دومین جشنواره ی فیلم آنلاین پاک کن راه یافت.

علیرضا میرزایی ۳۰ ساله، ساکن شیراز ، فارغ التحصیل رشته ی کامپیوتر از شهروندان استان فارس است. وی  با ساخت این مستند اجتماعی اولین گام جدی و حرفه ای خود را در عرصه ی فیلمسازی برداشته است .
میرزایی معتقد است: اغلب افرادی که در کلانشهرها به وسیله ی جمع آوری ضایعات در خیابان ها به امرار معاش پرداخته و از این طریق ارتزاق میکنند، در پاره ای از مواقع دچار مشکلات عدیده ای شده و مسئولین ذیربط باید و با تشکیل کارگروه هایی در سطح کلانشهر ها ، آسیب های تحمیل شده بر این قشر از جامعه را تقلیل داده و چتر حمایتی خود را هر چند بسیط تر ، بر سر آن ها بگستراند.
این هنرمند شیرازی با صراحت افزود: این افراد می توانند کمک بسزایی به طبیعت و معضلات زیست محیطی که گریبان گیرِ جامعه ی شهری شده، کرده و مانند نقش مورچه ها برای طبیعت، به صورت غیر مستقیم در چرخه ی بازیافت ضایعات نقش موثر و عمده ای را ایفا کنند.
این مستند سازِ دغدغه مند قرار است در آینده اثری با موضوع حمایت از کالای ایرانی، تولید کرده و در جهت فرهنگ سازی در راستای این مهم، قدمی هر چند کوتاه بردارد، باید فراموش نکنیم بدون حمایت سازمان های ذیربط ، تحقق چنین امرِ خطیری امکان پذیر به نظر رسیده و از دامنه ی شعار زدگی پایش را فراتر نمیگذارد.

مورچه های شیرازی

شایان ذکر است با پایان‌ یافتن مهلت ارسال آثار به دومین دوره جشنواره پاک‌کن داوری مردمی و تخصصی آثار از ۱ تیرماه ۱۳۹۹ آغاز گردید؛ این آثار تا تاریخ ۳۱ تیرماه ۱۳۹۹ مورد داوری قرار خواهند گرفت.

عوامل اجرایی این مستند عبارت اند است:
روایتگر : علیرضا میرزایی
تصویربرداران : محمد ناصریراد / محسن فلاح زاده
تدوین و صدا گذاری: محمد ناصریراد
موسیقی متن: محسن فلاح زاده / محمد حسین فلاح زاده
تهیه کننده: ساسان حیدر پور
سرمایه گذار: امید احمدپور شمس آباد
مدیر روابط عمومی: مهران نامداری
با تشکر از : علی بلندنظر/حجت خراسانی/محسن دانشور
تهیه شده در دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس
سال تولید ۱۳۹۹

برای رٲی دادن به  فیلم مذکور میتوانند به آدرس زیر مراجعه کنند.
http://erisff.com

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار