چاپ کد خبر: 26048
24 فروردین 1399

میزان بارش باران در شهرستان‌ها / ورود سامانه بارشی جدید به استان فارس

مدیرکل هواشناسی فارس میزان بارش باران در شهرستان‌های استان فارس را اعلام کرد.

هواشناسی ایستگاه

به گزارش اول فارس ،مسعود دهملایی مدیرکل هواشناسی استان فارس  با اشاره به بارش باران از چهارشنبه ۲۰ فروردین ماه تا امروز یکشنبه ۲۴ فروردین ماه، اظهار کرد: اقلید ۱۲۲ و ۴ دهم، اردکان با ۹۹ و ۶ دهم، و آباده با ۵۹ و ۷ دهم میلی متر بیشترین میزان بارش باران را به خود اختصاص داده اند.

او ادامه داد: در بوانات ۵۰ و ۶ دهم، درودزن ۴۷ و ۵ دهم، شهرک گلستان ۳۸ و یک دهم، نورآباد ممسنی ۳۶ و ۳ دهم، صفاشهر ۳۴ و ۲ دهم، ایزدخواست ۲۸ و ۵ دهم، تخت جمشید ۱۸ و ۷ دهم و زرقان ۲۱ و ۸ دهم میلی متر باران باریده است.

مدیرکل هواشناسی استان فارس اضافه کرد: در کازرون ۱۲ و یک دهم، فراشبند یک، ارسنجان ۱۴ و یک دهم، شیراز ۱۱ و یک دهم، سروستان ۲ و ۳ دهم، فیروزآباد ۳ و ۶ دهم، استهبان ۲ و ۸ دهم و نی ریز یک و ۲ دهم میلی متر باران به ثبت رسیده است.

مسعود دهملایی بیان کرد: اردکان با ۷۱۸ و ۵ دهم، فیروزآباد با ۶۱۷ و قیروکارزین با ۵۲۴ و یک دهم بیشترین میزان بارش باران از سال زراعی ۹۸ تا امروز یکشنبه ۲۴ فروردین را به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل هواشناسی استان فارس با بیان اینکه بارش‌ها تا اواسط هفته ادامه دارد، افزود: شهروندان از تردد و اسکان در کنار مسیل ها، رودخانه‌ها و ارتفاعات به سبب جاری شدن روان آب خودداری کنند.

او اضافه کرد: شهروندان از چرای دام در مناطق مستعد سیل و رعد و برق، فعالیت کوهنوردی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

مسعود دهملایی گفت: با خروج این سامانه بارشی از استان، از روز چهارشنبه ۲۷ فروردین ماه با ورود یک سامانه بارشی جدید، بارش های رگباری و وزش باد شدید استان فارس را دربر می گیرد.

عضوکانال واتساپ اول فارس شوید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار