چاپ کد خبر: 2674
22 آذر 1397
سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری فارس در آستانه هفته گرامیداشت سواد آموزی

سید احمد احمدی زاده : نرخ بیسوادی سه درصدی دراستان فارس /اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان برای سوادآموزی به آموزش وپرورش

سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری فارس گفت: پایش شهرستان ها و تهیه بانک اطلاعاتی از پراکندگی بیسوادی در فارس برای ارائه خدمات سازمان یافته تر ضروری است.

نتیجه تصویری برای سید احمد احمدی زاده

به گزارش اول فارس به نقل از ایرنا، سید احمد احمدی زاده پنجشنبه در شورای پشتیبانی سوادآموزی استان فارس با بیان اینکه در استان فارس اقدامات خوبی برای کاهش بیسوادی صورت گرفته است، گفت: وجود نرخ بیسوادی سه درصدی در فارس برای این استان که با عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) و مرکز فرهنگی و هنری با پیشینه فرهنگی و تمدنی شناخته می شود بسیار زیاد است.
وی عنوان کرد: استانداری فارس به سهم خود از گسترش فعالیت ها ی سوادآموزی حمایت می کند و در همین راستا مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای حمایت فعالیت های سوادآموزی به آموزش و پرورش اختصاص می دهیم.
احمدی زاده در آستانه هفته گرامیداشت سواد آموزی اظهار داشت: ائمه جمعه، صدا و سیما، فرمانداری ها، بخشداری ها و نهاد کتابخانه های عمومی از هیچ تلاشی برای ریشه کردن کردن بیسوادی دریغ نکنند.
در این جلسه همچنین مدیر کل آموزش و پرورش فارس سواد را مقدمه ورود به توسعه و باعث مسئولیت پذیری اجتماعی و فردی دانست و افزود: برخورداری از حداقل سواد باعث می‌شود شخص درجامعه نسبت به فعالیت های شخصی خود توانمندتر باشد و در مباحث سیاسی و اجتماعی انتخاب های عاقلانه تری دارند.
علی عسکر نجفی خاطرنشان کرد: توسعه یافتگی در هر جامعه با درصد سواد ارتباط مستقیمی دارد.
وی با بیان اینکه نقطه هدف جمهوری اسلامی محرومین بوده است، گفت: در همین راستا در فارس شاهد اهتمام جدی به بحث سواد آموزی هستیم و طرح شتاب بخشی به سواد آموزی در فارس به عنوان فعالیتی برجسته انجام شده است.
وی ادامه داد: در چند سال اخیر فارس در قله سواد آموزی کشور ایستاده است و امسال افزون بر ۱۴ هزار و ۵۰۰ دوره سواد آموزی برگزار شده است و نزدیک به ۲۸هزار نفر کم سواد و بی سواد جذب فعالیت های سواد آموزی شده اند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: ۲۱ مرکز یادگیری محلی در فارس در حال فعالیت است و منابع مالی خوبی تامین شده که ما را از سایر دستگاه‌ها بی نیاز کرده است.
وی تاکید کرد: تا امروز بیش از ۹۷ درصد تعهد سازمان سواد آموزی در سال جاری عملی شده است و تا پایان سال به۳۰ هزار نفر خدمات ارائه می شود.
در این جلسه از دستگاه های برتر و فعال عرصه سوادآموزی تجلیل شد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار