چاپ کد خبر: 2823
26 آذر 1397

نرخ جدید جزئیات استفاده از دوچرخه‌های کرایه‌ای در شیراز مصوب شد+جزییات

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در جلسه علنی عصر امروز خود نرخ جدید استفاده از دوچرخه‌های کرایه‌ای را مصوب کردند.

به گزارش اول فارس ، اعضای شورای اسلامی شهر شیراز  در شصت و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرلایحه پیشنهادی شهرداری شیراز مبنی بر تعیین نرخ کرایه دوچرخه‌ها تصویب کردند.

نواب قائدی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز در این نشست اظهار داشت: این لایحه در راستای جبران بخشی ازهزینه‌ها و یا واگذاری بخشی از هزینه‌ها و یا واگذاری خدمات به بخش خصوصی نرخ پیشنهادی استفاده از دوچرخه‌ها و با توجه به دونوع کاربری ورزشی، تفریحی و درون شهری ارائه شد.

وی افزود: با تصویب این لایحه به شهرداری اجازه داده می‌شود هزینه خدمات ارائه دوچرخه را براساس کاربری تفریحی،ورزشی که ویژه پارک‌ها و مکان‌های تفریحی است، در ساعت اول چهار هزار تومان و به ازاء هر ساعت اضافه دو هزار تومان و کاربری درون شهری، در ساعت اول دو هزارتومان و به ازاء هر ساعت اضافه، هزار تومان از متقاضیان دریافت کند.همچنین برای استفاده دورن شهری نیم ساعت نخست رایگان است.

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در صحن علنی، با لایحه‌ تشویقی بازگشایی املاک مورد مسیر طرح‌های عمرانی شهرداری با توجه به محدودیت منابع مالی شهرداری و به منظور مدیریت هزینه، تعیین اولویت‌ها و ترغیب مالکان املاک واقع در مسیر طرح‌های عمرانی شهرداری موافقت کردند.

با تصویب این لایحه، همه املاک واقع در طرح های عمرانی و تفصیلی شهرداری (بر اساس طرح تفصیلی مصوب شهر شیراز) و املاک واقع در طرح‌های شهرداری که دارای احکام قضایی مبنی بر محکومیت شهرداری به پرداخت غرامت هستند، مشمول این مصوبه می‌شوند.

همچنین در صحن علنی شورا، لایحه دوفوریتی الحاق به مصوبه هزینه تامین سرانه خدمات عمومی و شهری حوزه‌ استحفاظی باغ‌های قصردشت با قید یک فوریت به کمیسیون معماری و شهرسازی به عنوان کمیسیون اصلی و کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا به عنوان کمیسیون فرعی ارجاع شد.

 طرح یک فوریتی اعضاء شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص مدیریت تعارض منافع عمومی در شهرداری شیراز مورد بررسی قرار گرفت.در این جلسه بخشی از طرح یک فوریتی اعضاء شورا در مورد مدیریت تعارض منافع عمومی در شهرداری شیراز به تصویب رسید و رسیدگی به دیگر مواد آن به جلسه هفته اینده موکول شد.

در راستای اجرای قانون سیاست های کلی نظام اداری مصوب ۱۳۸۹ و قانون ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد مصوب۱۳۹۰ و مستنداً به قانون منع مداخله وزراء و نمایندگان مجلسین و کارمندان دولت در معاملات دولتی و کشوری مصوب ۱۳۳۷ و نهادینه سازی شفافیت در حوزه تعارض منافع عمومی و مبارزه نظام مند و دقیق با تخلفات اداری و دسترسی به عدالت اداری پایدار، طرح مدیریت تعارض منافع عمومی در شهرداری شیراز پیشنهاد شده است.

بخش اول این طرح شامل تعاریف واژگان و اصطلاحات به کار رفته در این طرح به تصویب رسید.در مصوبه شورای شهر شیراز تعارض منافع، عبارت است از تعارض منافع شخصی مشمولان این طرح با انجام بی طرفانه و بدون تبعیض وظایف حرفه ای و اختیارات قانونی آنها در مجموعه مدیریت شهری شیراز و مدیریت تعارض منافع به کلیه اقدامات و تدابیر اداری، نظارتی، قضایی و شبه قضایی لازم برای پیشگیری از بروز تعارض منافع و رفع یا کاهش حداکثری تاثیرات سوء وضعیت های تعارض منافع غیر قابل اجتناب اطلاق می‌شود.

همچنین در شصت و ششمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز، لایحه‌ی شهرداری مبنی بر صدور کارت اوراق بستانکاری ویژه پرداخت عوارض و هزینه خدمات و مطالبات شهرداری تصویب شد.
«سینا بنی زمانی» رییس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری با بیان اینکه کلیات این لایحه در صحن علنی شورا تصویب شده است، خاطر نشان کرد: در راستای تامین مالی پروژه های شهری و همچنین رونق بخشیدن به بازار مسکن به شهرداری اجازه داده می شود نسبت به توزیع کارت اوراق بستانکاری ویژه پرداخت عوارض و هزینه خدمات شهری اقدام کند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: با تصویب این لایحه امکان پرداخت وجه نقد بابت کارت اوراق بستانکاری ویژه پرداخت عوارض و هزینه خدمات شهری وجود ندارد.

بنی زمانی بیان کرد: پرداخت عوارض صدور پروانه و خدمات ساختمانی، پرداخت مطالبات به شهرداری(بدهی صاحب کارت یا شخص حقیقی و حقوقی دیگر) و خرید املاک شهرداری با رعایت قوانین و مقررات مربوطه ازموارد استفاده از این کارت است.

شورای اسلامی شهر شیراز همچنین  از تلاش مسئولان و دست‌اندرکاران موکب احمدبن موسی شاهچراغ (ع) و ستاد مردمی بزرگداشت اربعین حسینی  از «محمدمهدی یقطین» رییس موکب احمدبن موسی(ع) شهرداری شیراز مستقر در مرز بین‌المللی شلمچه، «مهدی تابع بردبار» دبیر ستاد مردمی بزرگداشت اربعین حسینی، «محمد قره گوزلو» و «محسن دهقانی» اعضای ستاد مردمی بزرگداشت اربعین حسینی  سال ۹۷ مستقر در باغ جنت تجلیل کردند.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار