چاپ کد خبر: 34725
11 شهریور 1399

نظر مدیران آموزش وپرورش استان فارس در باره بازگشایی مدارس

fileLoader
به گزارش اول فارس، مدیر کل آموزش و پرورش فارس با تاکید بر لزوم احیای هر چه بیشتر شورای مدرسه ،گفت : برای شروع خوب در بازگشایی مدارس ،نیاز به حضور ، همدلی ، هم فکری ، کمک اولیا داریم و با توجه به شرایط پیش آمده باید این همکاری بیشتر از هر زمان دیگری باشد.

،دکتر فرهاد اسماعیلی ، در افتتاحیه سی و چهارمین اجلاس کشوری روسای ادارات آموزش و پرورش فارس در شیراز، گفت : آموزش و پرورش باید به گونه ای عمل کند که اولیا از مدارس اطمینان خاطر پیدا کنند .

مدیر کل آموزش و پرورش فارس افزود : برای بازگشایی مطمئن نیاز به یک سری مواد و اقلام بهداشتی داریم لذا باید جایگاه ویژه اعتباری برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شود .

اسماعیلی خطاب به روسای مناطق و نواحی آموزش و پرورش فارس  گفت : همان طور که شاهد بودیم در بازگشایی مدارس روز   ۲۷ اردیبهشت ماه ، برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم و حتی در برگزاری کنکور سراسری تمام پروتکل های بهداشتی  رعایت شد که این امر خود  نشان از برنامه ریزی و مدیریت دقیق شما همکاران دارد .

وی با اشاره به اینکه روز بازگشایی مدارس برای ما روز باز پس دادن امتحان بزرگی  است ،گفت : دغدغه بیشتر ما در روز بازگشایی مدارس مربوط به پایه های ورودی و خصوصا در پایه اول ابتدایی است که اگر دانش آموزان بتوانند حضور در مدرسه داشته باشند خیلی بهتر است  ولی از آنجا که اولویت ما سلامت دانش آموزان است  نباید از دستورات ستاد کرونا فراتر برویم .

fileLoader

مدیر کل آموزش و پرورش فارس تاکید کرد : از شما روسا  انتظار داریم تبلیغات وسیع منطقه ای را برای اطمینان خاطر اولیا در قالب سخنرانی در  جلسات منطقه ایی و توجیه مدیران انجام دهید . 

اسماعیلی در خصوص سرویس مدارس گفت : ما متولی تامین خودرو نیستیم و این امر بر عهده سازمان حمل و نقل شهرداری گذاشته شده  و بنا به تصمیمات اتخاذ شده  امسال قرار است  در هر سرویس تنها ۳ دانش آموز  مستقر شود .

وی با تاکید بر بحث نظارت بر پیشبرد آموزش مجازی معلمان ،خطاب به روسای ادارات در سراسر استان  گفت : همه شما موظف به  نظارت در بحث های آموزشی هستید و باید حتما  به مدارس سرکشی کنید و جلسه با اولیا داشته باشید .

مدیر کل آموزش و پرورش فارس  با تاکید بر لزوم احیای هر چه بیشتر شورای مدرسه گفت : برای شروع خوب در بازگشایی مدارس ،نیاز به حضور ، همدلی ، هم فکری ، کمک  اولیا  داریم  و با توجه به شرایط پیش آمده باید این همکاری بیشتر از هر زمان دیگری باشد.

fileLoader
بر اساس این گزارش، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس پروژه مهر و بازگشایی مدارس را نماد مدیریت در کشور خواند و اظهار داشت: چالش‌های بسیاری به دلیل شیوع کرونا برای آغاز به کار مدارس در مهر ۹۹ و بازگشایی مدارس وجود داشت که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تمام موارد پیش‌بینی‌شده است.

 رسول قانونی در یکصدو سی و نهمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان، گفت : بازگشایی مدارس سال تحصیلی ۱۳۴۰۰  ۱۳۹۹ با شعار ” آموزش بدون توقف ” از ۱۵ شهریور ماه در سراسر کشور  و استان فارس برگزار خواهد شد .

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس افزود : آموزش و پرورش استان فارس برای هر وضعیتی که توسط ستاد مبارزه با کرونا اعلام کند،  آمادگی کامل برای حضور دانش آموزان و تدریس در کلاس هاس درس یا  آموزش به صورت مجازی را دارد .

وی با اشاره  به بارگذاری محتوای همه دروس تمام مقاطع تحصیلی در شبکه شاد ، گفت : امسال  این شبکه  به گونه ای تقویت شده که  دانش آموزان به راحتی می توانند استفاده لازم را از آن ببرند .  

قانونی با اشاره به شعار  سال تحصیلی جدید با عنوان” آموزش بدون توقف ” گفت : اولیا محترم و  دانش آموزان عزیز بدانند که تمام زیرساخت ها فراهم شده و در هر شرایطی آموزش صورت می پذیرد.

قائم‌مقام ستاد بازگشایی مدارس استان فارس، پروژه مهر و بازگشایی مدارس را نماد مدیریت در کشور خواند و اظهار داشت: چالش‌های بسیاری به دلیل شیوع کرونا برای آغاز به کار مدارس در مهر ۹۹ و بازگشایی مدارس وجود داشت که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تمام موارد پیش‌بینی‌شده است.

fileLoader

قانونی افزود: براساس شیوه‌نامه تدوین شده، مدیر مدرسه، مسوول باز نگه داشتن مدرسه، رعایت مسائل بهداشتی و آموزش برخط است، همچنین معلمان وظیفه آموزش در شرایط مختلف اعم از حضوری، نیمه حضوری، ترکیبی یا تراکمی را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید برای اولیا نیز به عنوان معلم یار، نقشی در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: چگونگی آموزش با توجه به وضعیت شیوع بیماری در استان و بر اساس سناریوهای پیش‌بینی شده انجام خواهد شد و تاکنون ۶ هزار و ۷۴۰ مدرسه در فارس، برای بازگشایی مدارس و نظارت بر آن فرم خوداظهاری پُر کرده‌اند.

قائم مقام ستاد بازگشایی مدارس استان فارس ادامه داد: در سال تحصیلی آتی ۵۷۴ مدرسه مدیر از میان بازنشستگان و ۸۰۷ نفر نیز از طریق آزمون مدیریت پذیرفته شدند و آموزش‌های لازم به آنها ارائه شده است

قانونی افزود: در حال حاضر نقل و انتقالات دائم و موقت فرهنگیان صورت گرفته است، انتقال موقت سه هزار نفر به صورت خودکار تمدید شده و همچنین صلاحیت ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای آموزش در مدارس غیردولتی، تایید شده است.

وی، همچنین به دیگر فعالیت‌های انجام شده برای بازگشایی مدارس فارس اشاره و بیان کرد:امکان استفاده از ۱۱۴ پروژه عمرانی در قالب ۶۶۰ کلاس درس با زیربنای ۷۵هزار مترمربع برای آغاز به کار مدارس در سال جدید فراهم شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس ادامه داد: تاکنون بیشترین محتوای بارگذاری شده در شبکه “شاد “توسط دبیران فارس تهیه شده است و تولید محتوای قرآن سوم، زیست شناسی نظری و الکتروتکنیک فنی و حرفه‌ای در استان فارس انجام شده است.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکتهای مردمی آموزش و پروش فارس نیز گفت : بسته آموزشی”  آبا “یکی از بسته های تحولی وزیر محترم آموزش و پرورش است که بیشتر به منظور افزایش با سواد کردن دانش آموزان بازمانده از تحصیل، در مقطع متوسطه اول و دوم خاصه در مدارس و مراکز کمتر توسعه یافته مرزی و روستایی می باشد .

یزدان دشتیان  گفت : قسمت عمده این طرح که  زیر نظر مدارس آموزش از راه دور و به صورت اقماری  برگزار می شود ،به دنبال این است که تا افرادی که موقعیت تحصیل و ادامه تحصیل برایشان فراهم نشده در این طرح شرکت کنند .

fileLoader

وی افزود : در این راستا می طلبد  تا خیرین و کسانی که همیشه حامی آموزش و پرورش  در بحث مدرسه سازی  بوده اند ،در این قسمت هم ورود کنند و با بسترسازی مناسب در زمینه تهیه وسایل لازم حمایت کنند تا ان شاءاله بتوانیم  دانش آموزان بازمانده از تحصیل  را به آموزش و تحصیل برگردانیم .

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکتهای مردمی آموزش و پروش فارس ، هدف از اجرای این  طرح را کاهش نرخ بی سوادی و پوشش افراد بازمانده از تحصیل عنوان کرد و گفت : با توجه به شرایط ویژه فعلی کشور این آموزش ها بسته به وضعیت های اعلام شده به صورت حضوری و یا غیر حضوری انجام می پذیرد . 

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز و دبیر کارگروه ماده ۱۸ سرویس مدارس شهر شیراز نیزگفت :  بر اساس بند ۵  دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور، سازمان حمل و نقل مکلف است وظیفه تامین سرویس مدارس را در سال تحصیلی جدید به عهده بگیرد و در همین راستا آموزش و پرورش هم نهایت همکاری را با این سازمان خواهد داشت .

شهباز گودرزی  افزود : در چند روز آینده بخش مربوط به ثبت نام دانش آموزان در سامانه سپند  فعال و درگاه پرداخت تعریف خواهد شد و مشکلات اولیه از طرف سازمان حمل و نقل در آینده نزدیک مرتفع خواهد شد .

fileLoader

عضو گروه واتساپ اول فارس شوید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار