چاپ کد خبر: 12463
10 شهریور 1398

نظر معاونت سیاسی امنیتی استانداری فارس در خصوص تبلیغات زودهنگام

خبرگزاری ایرنا نوشته است : اگر چه زمان تبلیغات و فعالیت های انتخاباتی برای مجلس شورای اسلامی فرا نرسیده، با این حال برخی افراد و هواداران نامزدهای احتمالی در فارس اقدامات تبلیغی می‌کنند که مصداق تخلف است و به گفته معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری این استان، تذکراتی به آنان داده شده است.

نکته جالبی که سید احمد احمدی زاده  اعلام کرد اینکه تخلفات مشاهده شده عمدتا از جانب کسانی است که حتی سابقه نمایندگی مجلس نیز در کارنامه خود دارند و نمی‌توان گفت که نسبت به قوانین بی‌اطلاع هستند.
بر اساس این گزارش معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس  این را هم گفت: فردی که قرار است به عنوان نماینده وارد مجلس شود و قانونگذار باشد باید قبل از هرچیز خودش تابع قانون باشد و به قوانین احترام بگذارد.
نکته های دیگر که این مقام ذکر کرد شامل این موارد بود:‌ هرگونه تبلیغات وفعالیت تبلیغاتی خارج از روال قانونی و زودهنگام ممنوع است؛ داوطلبان و کاندیداهای نمایندگی مجلس تنها در زمان و فرصتی که قانون برای تبلیغات و فعالیت تبلیغاتی مشخص کرده می‌توانند فعالیت کنند.
مراقبت دستگاه قضایی و هیات های اجرایی و نظارت در مورد چنین فعالیت هایی را معاون استانداری فارس یادآور شد و ادامه داد: فعالیت‌های تبلیغاتی خارج از چارچوب قانون مد نظر شورای پیشگیری دستگاه قضایی و همچنین هیات اجرایی و نظارت قرار خواهد گرفت.
احمدی زاده بیان کرد:‌ تذکراتی در این زمینه داده شده و به فرمانداران استان فارس هم اعلام شده که در صورت مشاهده هرگونه موارد تخلف، تذکرات لازم را بدهند.
یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان، دوم اسفند ۹۸ در کشور برگزار می‌شود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار