چاپ کد خبر: 2609
21 آذر 1397

به استاندار گفتم مدیر آبفا ضعف مدیریتی دارد

13970921000020 Test PhotoH

به گزارش اول فارس/avalfars  از شهرستان دشتستان محمد باقر سعادت بعدازظهر سه شنبه در جمع دانشجویان دانشکده کشاورزی در  دشتستان در پاسخ به نرخ گذاری ها و بحث خرید تضمینی گندم اظهار داشت: در شورای اقتصاد قیمت تضمینی خرید گندم هزار و ۴۶۰ تومان نرخ گذاری گردید که این نرخ با اعتراض نمایندگان دولت مواجه شد و سپس به دستور رییس جمهور نرخ را به هزار و ۶۰۰ تومان تغییر دادند و باز هم ما نمایندگان قانع نشدیم. با دعوت از محمد باقر نوبخت در فراکسیون کشاورزی دیدیم که ایشان هم دلایلی داشتند و با توجه به میزان بودجه کشور و سرفصل ها، بودجه اضافی برای تزریق به خرید تضمینی گندم وجود نداشت.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان داشت: دی ماه ۱۳۹۶ با استاندار صحبت کردیم که در مجموعه آب و فاضلاب ضعف مدیریت وجود دارد و اینکه به عقیده من این مدیر از پس این مجموعه برنمی آید. با این حال لازم است یادآور شوم که کار نماینده مجلس قانون گذاری است چون نه پولی در اختیار نماینده است و نه اجرا و پروژه ها، و تنها کاری که نماینده می تواند، این است که به مطالبات مردم رسیدگی نماید.

سعادت افزود: تعداد ۴۷ موتور پمپ غیرکشاورزی و غیرمجاز در کازرون از آب رودخانه استفاده می کردند که تصمیم گرفته شد و سه میلیارد تومان از اعتبار شهرستان را به کازرون بردیم. یعنی شما کشاورز و صیفی کار، این پول را دریافت کن و کشت انجام نده! اما پس از مراجعات و پیگیری های مکرر در نهایت و به ناچار مصاحبه کردم و گفتم چنانچه اتفاق امنیتی در دشتستان رخ دهد استاندار فارس و فرماندار کازرون بایستی در شورای امنیت پاسخگو باشند. پس از آن در فضای مجازی بر علیه من شانتاژ و تخریب انجام شد و البته من در اینباره قدری هم از فعالین اجتماعی و سیاسی شهرستان گلایه مندم که هیچ جایی از من حمایت نکردند.

وی تصریح کرد: من از هرگونه تلاش و کوشش برای پیگیری مطالبات مردم، سوای از مسئله قانون گذاری کوتاهی نمی کنم، با این حال ما تنها می توانیم مسائل و مشکلات را به سمع و نظر مسئولین برسانیم و مجری نیستیم. مشکل اینجاست که همه تصور می کنند اگر آب و برق نباشد، راه مشکل داشته باشد، مدیران ضعیف باشند، بهداشت و درمان مشکل داشته باشد، جاده، راه آهن و غیره، نماینده باید جواب بدهد.

نماینده دشتستان با اشاره به کنتورهای دیجیتالی و هوشمند گفت: یکی از بخش ها و معضلات مربوط به هدررفت آب به علت فرسودگی شبکه است که این موضوع نیازمند تخصیص اعتبار است. وقتی با وزارت نیرو صحبت می کنیم می گویند اعتبار در اختیار ما نیست و زمانی که به برنامه و بودجه مراجعه می کنیم جواب می دهند اعتبار لازم را قبلا در اختیار قرار داده ایم.

مشکل آب دشتستان تامین نشود توجیهی از استاندار پذیرفته نیست

سعادت با اشاره به بحران تابستان گذشته افزود: چنانچه آب شرب مردم دشتستان تامین نشود هیچ توجیهی از طرف مدیرعامل سازمان آب کشور، استاندار بوشهر و مدیر آب استان پذیرفته نیست، زمانی باقی نمانده است و من این تذکر را به وزیر نیرو هم اعلام کرده ام.

وی با بیان اینکه استفاده از آبشیرین کن نیاز به مدت زمان طولانی و برنامه ریزی مدون دارد، اضافه کرد: تا به امروز هشت جلسه پیاپی صورت داده ایم و هیچکدام از راه حل ها و مصوبات عملی و اجرایی نشده است، شما دانشجویان هم اعتراضات خود را از طریق رسانه ها و سایت های خبری به وزارت نیرو اعلام کنید. دولت اگر ظرف چهار ماه آینده نتواند تامین آب شرب شهرستان دشتستان را انجام دهد قطعا با اعتراضات گسترده مردم روبرو خواهد شد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بودجه دانشکده کشاورزی متمرکز است و استانی نیست، و مسائل و مشکلات داخلی دانشکده تنها می تواند از طریق مسئولان آن حل و فصل شود. در خصوص رشته هایی که حذف شده اند طی بررسی هایی که داشته ام تعداد دانشجویان این رشته ها کمتر از پنج نفر بوده اند و ریاست دانشگاه به من گفتند در قانون تعداد نرمال برای تشکیل هر کلاس ۱۰ نفر است و من قانون را نمی توانم تغییر دهم. موضوع انتقال رشته شیلات به بوشهر را نیز پیگیری خواهم کرد.

محمد باقر سعادت اذعان داشت: همانطور که گفتم وظیفه نماینده قانونگذاری است اما من همیشه این وعده را داده ام که در پیگیری مطالبات مردم دشتستان کوتاهی نکرده و نمی کنم. قاطعانه می گویم اقداماتی که من در این مدت نمایندگی انجام داده ام به اندازه ۹ دوره گذشته مجلس توسط نماینده های دشتستان بوده است.

وی با تشریح بخشی از عملکرد دوره نمایندگی خود گفت: با پیگیری هایی که من انجام دادم مقدمات احیا بیمارستان سوخته برازجان و بیمارستان ۱۷ شهریور فراهم گردید و اعتباراتی جهت بازسازی آن گرفتیم که خدا را از این بابت شکر می کنم. در خصوص سد دالکی که به طور کلی متوقف شده بود و هیچ عملیات اجرایی انجام نشده بود، من چهار جلسه با وزیر نیرو گذاشتم و آقای مهندس زیراهی هر چهار بار در جلسه حضور داشت و در همان جلسه چهارم با ادبیات تندی صحبت کردم که همین باعث شد قرارداد قبلی منحل و طی برگزاری مناقصه قانونی قرارداد دیگری منعقد شود و نتیجه اینکه الان با وجود بحران های دولت و مشکلات دیگر تونل اول تمام شده و تونل دوم ۸۵ درصد پیشرفت داشته است.

سعادت افزود: در ارتباط جاده مابین شهر دالکی  و شهر کنارتخته در استان فارس که سالهاست زمینه ساز بروز ترافیک و حوادث بوده، از معاون وزیر دعوت کردیم و مبلغ ۷۶ میلیارد اعتبار جهت اصلاح آن گرفته و پیمانکار تعیین شده و در حال کار است.

نماینده دشتستان در خصوص راه آهن استان بوشهر بیان داشت: راه آهن که جزو آرزوهای دیرینه مردم و بسیار در اقتصاد استان موثر بوده است، یکی از اقدامات مهم و کلیدی که انجام شده و توانستیم برای احداث آن از اعتبارات ملی کمک بگیریم.

سعادت در خصوص مشکلات نخیلات آبپخش گفت: محمدباقر نوبخت را به نخیلات آبپخش آوردیم و بازدیدی از طرح پایلوت آبیاری داشتند، همچنین با حضور وزیر جهاد کشاورزی کلنگ دو هراز و ۴۰۰ هکتار بر زمین زده و تامین اعتبار شده است که در همین روزها نیز عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اشتغال روستایی و عشایر بیان داشت: صندوق توسعه ملی که جز مصوبات نمایندگان مجلس بوده و در بحث اشتغال روستایی و عشایر بسیار سودمند است.

سعادت در خصوص سالن ژیمناستیک برازجان گفت : از وزیر ورزش و جوانان مسعود سلطانی فر ۴۰۰ میلیون تومان جهت بهسازی سالن ژیمناستیک برازجان  اعتبار گرفتیم.

نماینده دشتستان در ادامه  تشریح فعالیت های خود بیان داشت: تبدیل بیمارستان مهر برازجان به عمومی و اضافه کردن پنج بخش به بخش های موجود، و همچنین موافقت با افزایش دو هزار و ۵۰۰ متری فضای فیزیکی برای توسعه این بیمارستان و موارد دیگری که انجام گرفته شده است.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مطالبه گری دانشجویان قطعا سبب پویایی و شکوفایی جامعه می شود و مسئولین از خمودگی خارج می شوند و هم می دانند که باید برای حل مشکلات همت نمایند.

سعادت در خصوص مشکلات آب دانشگاه افزود: در خصوص مشکلات آب دانشگاه بایستی یک جلسه با حضور استاندار بوشهر و  فرماندار دشتستان، معاونت عمرانی استاندار، مدیریت آب و فاضلاب استان بوشهر و سایر مسئولین مربوطه تشکیل گردد و مشکلات آب دانشکده و راه حل های آن بررسی شود.

در پایان محمدباقر سعادت  نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی  با همراهی رییس و مسئولین دانشکده کشاورزی از مزرعه، گلخانه، آزمایشگاه و سایر قسمت های دانشکده بازدید کرد.”منبع: خبرگزاری فارس”

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار