چاپ کد خبر: 4912
5 اسفند 1397
 رحیم زارع  در گفت و گو با  خانه ملت

نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید: نرخ تورم در سال ۹۷ بیش از ۲۷ درصد اعلامی مرکز آمار است

رحیم زارع

سرویس اقتصادی: به گزارش اول فارس ، رحیم زارع  در گفت و گو با  خانه ملت، با اشاره به اعلام نرخ تورم سال ۹۷ از سوی مرکز آمار، گفت: در بودجه امسال  حدود ۳۱۰ هزار میلیارد تومان فقط برای حقوق کارکنان پرداخت می شود که این موضوع به معنای این بوده که اگر فردی در خانه نشسته و فعالیت کرده و در محل کار حضور نیابد، دولت باید ۳۱۰ هزار میلیارد تومان حقوق پرداخت کند، اما زمانی که این فرد در محل کار حضور یابد هزینه آب، برق، گاز و تجهیزات نیز به آن اضافه شده و هزینه جاری را افزایش می‌دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت توان پرداخت افزایش حقوق بیش از میانگین ۲۰ درصدی را ندارد، افزود: براین اساس حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان فقط برای تملک دارایی و عمرانی تخصیص می‌یابد و مابقی بودجه برای طرح‌های جاری و هزینه‌های جاریدر نظر گرفته می شود.

بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان از فروش نفت نصیب کشور نمی‌شود

وی با تاکید بر اینکه نرخ تورم در سال ۹۷ بیش از ۲۷ درصد است، ادامه داد: وضعیت بودجه ی دولت در سال ۹۸ به نحوی بوده که بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان از فروش نفت نصیب کشور نمی‌شود، لذا اگر یارانه پنهان و آشکار بودجه و غیربودجه ای در کشور هدفمند شود می توان درصد افزایش حقوق را بیشتر کرد.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه  ۲۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه بنزین پرداخت در سال پرداخت می‌شود، اظهار داشت:  باید ابتدا منابعی پیدا کرد و سپس حقوق ها به تناسب نوع کار و دهک ها از ابتدا از حقوق های پایین تا بالا  افزایش یابد.

سقف حقوق مدیران در سال ۹۸،  ۱۹ میلیون تومان در نظر گرفته شده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در برخی شرکت‌ها سقف حقوق مدیران در سال ۹۸،  ۱۹ میلیون تومان در نظر گرفته شده که البته ظاهرا بیشتر  از این مبلغ به نظر می رسد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار