چاپ کد خبر: 6350
30 فروردین 1398
نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی :

NPT اجازه غنی‌سازی اورانیوم برای مصارف صلح‌آمیز را به ایران داده است

مسعود گودرزی

به گزارش “پایگاه خبری اول فارس “مسعود گودرزی ، با تأکید بر اینکه نحوه غنی سازی اورانیوم در مصارف صلح‌آمیز در NPT آمده است، گفت: جمهوری اسلامی عضو این پیمان است و NPT به عنوان سند مادر در حوزه منع گسترش سلاح های اتمی است.

کشورها فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز جمهوری اسلامی را پذیرفته‌اند

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سایر کشورها در بحث غنی سازی تمام فعالیت های ایران را رصد کرده و آن را پذیرفته اند و در توافقنامه آمده است که اجازه غنی سازی ۱۹۰ هزار سو را داریم یعنی با فعالیت های هسته ای ایران و نوع آن که تماما صلح آمیز است، مشکلی ندارند.

وی ادامه داد: اروپایی ها به خوبی قطعنامه را خوانده اند اما شیطنت می کنند و می خواهند جمهوری اسلامی را از حق خود یعنی غنی سازی محروم کنند و اقدام سفیر فرانسه در واشنگتن نیز یکی از این اقدام های خبیثانه بود که با احضار سفیر فرانسه در تهران، ناچار شد توییت خود را علیه ایران حذف کند.

NPT فعالیت‌های هسته‌ای را محدود نکرده است

گودرزی در ادامه NPT را سند مادر برای فعالیت هسته ای عنوان و خاطرنشان کرد: وقتی در این سند غنی سازی البته صرفا برای مصالح صلح آمیز محدود نشده است، همه اعضا اجازه این فعالیت را دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: از سوی دیگر در هیچ کجای سند برجام نیامده است که بعد از سال ۲۰۲۵ جمهوری اسلامی اجازه غنی سازی نخواهد داشت.”منبع: خبرگزاری خانه ملت”

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار