چاپ کد خبر: 35239
23 شهریور 1399

نگاه کنید|تصاویر هولناک طاعون بزی در منطقه شکار ممنوع توت سیاه فارس

به گزارش اول فارس،مدیر کل محیط زیست استان فارس به صدا وسیما گفت: ۵۰ راس کل و بز در منطقه توت سیاه تاکنون بر اثر طاعون نشخوارکنندگان کوچک تلف شده اند.
ظهرابی با بیان اینکه آمار خیلی بیشتر از آن چیزی است که اعلام شده افزود: بسیاری از لاشه در نقاط غیز قابل دسترس است و بسیاری هم توسط حیوانات درنده خورده شده اند.
وی با بیان اینکه این بیماری از دام‌های اهلی به حیات وحش منتقل شده گفت: این تلفات سنگین و غیر قابل جبران به سبب بی دقتی در ورود دام آلوده از استان های همجوار بوده است.
وی با بیان اینکه همه ۹ آبشخور این منطقه ضد عفونی شده است گفت: همه تلاش محیط بانان از بین بردن لاشه در اطراف آبشخور‌ها و در قله‌ها برای جلوگیری از بیماری است.
بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک با علائمی مثل عفونت، تب، اسهال و مشکلات تنفسی بارز می‌شود و به سبب واکسینه نشدن دام‌های وحشی آن‌ها را تلف میکند.

طاعون نشخوار کنندگان کوچک یک بیماری ویروسی به شدت واگیر است که از طریق دام اهلی و آبشخور مشترک به حیات وحش به ویژه بز و پازن سرایت می‌کند.

براساس این گزارش منطقه شکار ممنوع توت سیاه بوانات یکی دیگر از مناطق شکارممنوع استان فارس و زیستگاه ۱۵۸  قوچ و میش و ۱۲۳ کل و بز  است که در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر بوانات در استان فارس قرار گرفته است./اخبار استان فارس

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار