چاپ کد خبر: 12012
3 شهریور 1398

نیاز فوری به همه گروه‌های خونی در استان فارس

نیاز فوری به گروه‌های خونی در فارس
مدیر کل انتقال خون فارس  از مردم خواست با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون در استان، خون و پلاسمای مورد نیاز بیماران را تامین کنند.
به گزارش اول فارس ، مسعود ترابی با بیان این که ذخایر خونی کاهش یافته است افزود: با توجه به شرایط جوی و افزایش دما، میزان مراجعه به مراکز انتقال خون و در نتیجه ذخایر خونی در مراکز انتقال خون کاهش یافته است.
وی گفت: هم اکنون ذخیره همه گروه‌های خونی فارس به شدت کاهش یافته و  گروه‌های خونی O و A مثبت و منفی در وضعیت بحرانی قرار گرفته است.
مدیر کل انتقال خون فارس با بیان این که همه پایگاه‌های انتقال خون آماده دریافت خون‌های اهدایی هستند، افزود: پایگاه انتقال خون قصردشت شیراز، واقع در منطقه آسیاب قوامی همه روزه در دو نوبت آماده خون گیری از داوطلبان است.
ترابی گفت: علاوه براین پایگاه انتقال خون میدان نمازی همه روز‌های هفته از ۸ صبح تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه به خون گیری می‌پردازد.
وی گفت: پایگاه خون گیری میدان ولیعصر واقع در بوستان ولیعصر در شرق شیراز صبح‌ها از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه آماده خون گیری از همشهریان است.
مدیرکل انتقال خون فارس افزود: همه مراکز سازمان انتقال خون در شهرستان‌های آباده، لار، جهرم، فسا، کازرون، داراب و مرودشت فارس هم پذیرای افرادی است که با اهدای خون خود زندگی را به دیگران هدیه می‌ کنند .

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار