چاپ کد خبر: 29383
16 خرداد 1399

هشدار :طوفان کرونا به هرمزگان رسید+جزئیات

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ابتلای ۲۰۶ نفر دیگر به کرونا شمار مبتلایان در استان به چهار هزار و ۶۸۶ بیمار افزایش یافت.

ابتلای 206 نفر دیگر به کرونا در هرمزگان

به گزارش اول فارس؛ دکتر محمود حسین پور شب گذشته در ارتباط زنده تلویزیونی با خبر ۲۰ شبکه خلیج فارس افزود: از مبتلایان جدید ۶۰ نفر در بندرعباس، ۴۴ مورد در بندرلنگه ، خمیر ۲۵مورد، رودان ۱۸ ، میناب ۱۱ نفر، ۳۱ نفر در قشم، حاجی آباد و جاسک هر کدام ۶ مورد ، کیش ۳ و سیریک ۲نفر ثبت شده است.
وی افزود: در۲۴ ساعت گذشته یک نفر در استان فوت شد که خانم ۶۰ ساله تبعه کشور افغانستان، با سابقه بیماری کلیوی و قلبی بود که با این مورد شمار فوتی‌ها بر اثر کرونا در هرمزگان به ۵۷ نفر افزایش یافت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از ۲۰۶ مورد مبتلایان جدید به کرونا در استان ، ۱۲۳ نفر زیر ۴۰ سال سن دارند که این مسئله رعایت دستورالعمل های بهداشتی را در جوانان ضروری می کند.
حسین پور افزود: از ابتدای اپیدمی بیماری در استان، تاکنون ۲۱ هزارو ۳۴۳ مورد نمونه گیری در آزمایشگاه ملکولی گرفته شد که از این شمار ۴ هزار و ۶۸۶ مورد بیمار کووید مثبت شناسایی شده است.
وی گفت: دو هزار و ۲۹ بیمار در قرنطینه و مراقبت خانگی بسر می برند و ۱۰۶ نفر بستری هستند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از این شمار ۱۱ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند و حال آنها مساعد نیست .
حسین پور افزود: باتوجه به آمار و بررسی های صورت گرفته در دو هفته اخیر ، شرایط بسیار بحرانی و شکننده ایی بوجود آمده است که اگر محدودیت ها و رعایت جدی در زمینه رفت و آمدها صورت نگیرد ، هفته اینده با چالش بزرگی روبرو می شویم.
وی از مردم خواست در خانه بمانند و از رفت و آمدهای غیرضروری پرهیز کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از ستاد ملی کرونا هم خواست در صورت امکان، هفته آینده با رعایت تمام جوانب ، محدودیت هایی در سطح استان اعمال کنند.
حسین پور افزود: از ابتدای شروع این بیماری تاکنون ظرفیت های آزمایشگاهی از ۲۰ به هشتصد مورد افزایش یافته است.
وی گفت: از دو روز گذشته تاکنون فقط از بیماران بدحال، علامت دار، و پرخطر آزمایش بعمل می آید.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: شهروندان در ارتباط با افراد مثبت ، بدون علامت ، دارای علائم خفیف و یا برای اطمینان از سلامتی خود می توانند به سامانه اینترنتی نظام پاسخگویی مراجعه کنند .
حسین پور افزود: در این سامانه که از سه روز پیش راه اندازی شده است، هنگام انجام آزمایش به افراد بوسیله پیامک کد رهگیری داده می شود.
وی گفت: مراجعه کنندگان ۴۸ تا ۷۲ ساعت بعد می توانند پاسخ خود را در سامانه ببینند و نیاز به مراجعه حضوری نیست
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بیشترین آمار مبتلایان دو هفته اخیر در غرب هرمزگان است که این نشان از رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی است.

به کانال اول فارس در واتساپ بپیوندید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار