چاپ کد خبر: 30482
1 تیر 1399

هشدار! مردم خودرو‌های صفر یورو ۴ را از کارخانه تحویل نگیرند

سرهنگ زارع گفت: هیچ خودرویی بدون پلاک اجازه خروج از کارخانه را ندارد.

12097895 134

به گزارش اول فارسبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  شرکت ایران خودرو به‌ عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان کشور پس از ۲ سال به تعهد خود عمل کرد و خودرو‌های ثبت نامی سال ۹۷ را امسال به متقاضیان تحویل داد، اما تحویلی که مشکلاتی را به همراه داشت.

طبق ماده ۴ قانون هوای پاک قرار بود از ابتدای سال گذشته فروش خودرو‌های یورو ۴ ممنوع شود و خودروسازان پیش از اقدام به فروش نسبت به دریافت مجوز‌های آلایندگی و استاندارد‌های یورو ۵ اقدام کنند، اما به خاطر درخواست خودروسازان اجرای این قانون تا امسال به تعویق افتاد و از ابتدای سال جاری فروش این گونه خودرو‌ها ممنوع شد.

همچنین در ماه‌های گذشته پیش‌فروش محصولات یورو ۴ شرکت ایران خودرو خبرساز شد و نگرانی‌هایی را برای خریداران ایجاد کرد.

اکنون شرکت ایران خودرو تعداد زیادی از خودرو‌های یورو ۴ خود را تحویل داده است، این در حالی است که سازمان حفاظت محیط زیست تأییدیه لازم را برای شماره گذاری این گونه خودرو‌ها نمی‌دهد.

در زمان شماره گذاری خودرو باید سازمان ملی استاندارد گواهی پاس شدن استاندارد‌ها و سازمان حفاظت محیط زیست گواهینامه مربوط به دارا بودن مجوز یورو۴ را از نظر آلایندگی صادر کند و تا این دو گواهینامه صادر نشود، پلیس خودرو را شماره گذاری نمی‌کند.

اگر خودروساز به تعهد خود مبنی بر تولید خودرو‌های یورو ۵ عمل نکند و سازمان حفاظت محیط زیست هم در این زمینه گواهی مربوطه را صادر نکند، خودرو‌های یورو ۴ شماره گذاری نمی‌شوند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار