چاپ کد خبر: 5761
1 فروردین 1398
رئیس پلیس فتا استان فارس با هشدار به مسافران نوروزی 

هشدار پلیس فتا در خصوص استفاده از اینترنت رایگان

رئیس پلیس فتا استان فارس در خصوص استفاده مسافران از اینترنت رایگان هتل‌ها و مراکز تفریحی هشدار داد.

9630693 128

به گزارش اول فارس از شیراز، سرهنگ حبیب الله رجبلی رئیس پلیس فتا استان فارس با هشدار به مسافران نوروزی درباره جلوگیری از سرقت اطلاعات شخصی از طریق اینترنت رایگان، گفت: بسیاری از هموطنان در ایام نوروز و در سفر، با لپ‌تاپ، تبلت یا گوشی هوشمند خود در هرکجا بهاینترنت رایگان وصل می‌شوند، اما غافل از این‌که بسیاری از هکر‌ها از طریق همین اینترنت رایگان اقدام به سرقت اطلاعات شخصی افراد می‌کنند.

وی افزود: بیشتر هکر‌ها در مراکز اقامتی بین راهی و توریستی با اینترنت‌های رایگان و بدون رمز عبور به راحتی به اطلاعات افراد دسترسی پیدا می‌کنند و به دلیل همزمانی استفاده چند نفر از یک دستگاه، مجرمان نامرئی به راحتی سایت‌های دیده شده را مشاهده و دستگاه شما را هک می‌کنند.

سرهنگ رجبلی درباره را‌ه‌های جلوگیری از سرقت اطلاعات شخصی هنگام سفر، تصریح کرد: بهتر است تمامی اطلاعات مهم و شخصی خود را قبل از سفر در یک هارد یا فلش تخلیه کرده و این اطلاعات را در سفر همراه خود نداشته باشید.

وی بیان کرد: اگر در طول روز قصد دارید از اینترنت باز و رایگان استفاده کنید، حتما روی دستگاه خود دیوار آتشین (فایر وال) را نصب کنید.

رئیس پلیس فتا استان فارس توصیه کرد: هنگام سفر برای لپ‌تاپ، تبلت و تلفن همراه خود از رمز‌های ترکیبی و پیچیده مانند حروف، علائم و عدد استفاده کنید تا در صورت سرقت، کسی نتواند به اطلاعات آن دسترسی پیدا کند؛ لذا بهتر است در هنگام سفر به جای اعتماد و استفاده از اینترنت رایگان بدون رمز از بسته‌های اینترنت اپراتور‌ها استفاده شود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار