چاپ کد خبر: 3788
2 بهمن 1397
معاون امور استان های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت:

هیچ تخلفی از اتاق بازرگانی فارس گزارش نشده است

به گزارش اول فارس به نقل از ایرنا سید جواد زمانی، سه شنبه در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: کمیته انضباطی اتاق ایران نیز هیچ حکمی در این مورد صادر نکرده است.
وی، با اشاره به انتشار مصاحبه ای به نقل از خودش در یکی از رسانه ها در ارتباط با وقوع تخلف در اتاق بازرگانی فارس اظهار داشت: من در آن مصاحبه به نام هیچ فرد و اتاقی، کوچکترین اشاره ای نکرده ام و آنچه بیان کردم در پاسخ به پرسش های حقوقی بود که از سوی خبرنگار مطرح شد.
زمانی، رعایت اخلاق و امانتداری را از اصول پایه ای فعالیت هر رسانه به ویژه در نظام اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی با هدف حاکم کردن و ترویج اخلاق، صداقت و امانتداری شکل گرفت و اگر کسی با فردی دشمنی دارد نباید به هر وسیله ای برای انتقام گیری و ضربه زدن به او متوسل شود.
معاون امور استان های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ادامه داد: براساس ماده چهار قانون اتاق بازرگانی ایران مصوب مجلس شورای اسلامی، اتاق های بازرگانی شهرها و استان ها به لحاظ اداری و مالی مستقل هستند.

هیچ تخلفی از اتاق بازرگانی فارس گزارش نشده است
وی بیان داشت: این بدان معناست که هیچ ارتباط اداری و مالی بین اتاق های بازرگانی شهرها و استان ها با اتاق ایران وجود ندارد.
او گفت: در آن مصاحبه نیز خبرنگار بدون نام بردن از اتاق یا فرد خاصی از من پرسید که آیا کسی می تواند همزمان معاون یا دبیر اتاق و عضو هیات نمایندگان باشد که بنده پاسخ دادم که بر اساس قانون، فرد نمی تواند عضو هیات نمایندگان باشد و از اتاق حقوق دریافت کند.
زمانی اضافه کرد: همچنین در پاسخ به این پرسش که اگر فردی دارای شرکت یا کارخانه باشد آیا می تواند معاون یا عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی باشد نیز پاسخ دادم که بله می تواند و هیچ منع قانونی هم ندارد.
معاون امور استان های اتاق بازرگانی ایران افزود: هیچ یک از اعضای هیات نمایندگان اتاق های بازرگانی امکان دریافت حقوق به عنوان کارمند یا معاون را ندارند و اگر عضو هیات نمایندگان در اتاق حضور داشته و امور را با هدف همکاری و کمک پیگیری کرده یا انجام دهد نه تنها منع قانونی ندارد بلکه مطلوب هم هست.
هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس با آغاز دوره فعلی فعالیت اتاق بازرگانی این استان، رای به حذف عنوان دبیر از چارت مجموعه داد و با پیش بینی ۲ معاونت افتخاری (بدون دریافت حقوق) موافقت کرد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار