چاپ کد خبر: 35781
5 مهر 1399

ورود سامانه بارشی به کشور: هشدار هواشناسی به کشاورزان و باغداران ۱۵ استان

هشدار هواشناسی به کشاورزان 15 استان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش ۶ تا ۱۰ درجه ای دما در ۱۵ استان به کشاورزان این استان ها نسبت به سرمازدگی محصولات هشدار داد.

به گزارش اول فارس، صادق ضیائیان ضمن اعلام این خبر با اشاره به ورود سامانه بارشی اظهار کرد:  از فردا تا روز چهارشنبه تحت تاثیر این سامانه دمای هوا بین ۸ تا ۱۰ درجه کاهش می یابد که برای استان های خراسان شمالی، گلستان، مازندران، گیلان، خراسان رضوی و سمنان خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین کاهش ۶ تا ۸ درجه ای دما در استان های اردبیل،  زنجان، قزوین، تهران، البرز، مرکزی، اصفهان، یزد و شمال سیستان و بلوچستان پیش بینی می شود که به کشاورزان عزیز توصیه می کنیم برای متضرر نشدن تمهیدات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به این که انتظار داریم کاهش دما از فردا آغاز شود، افزود: روز سه شنبه و صبح روز چهارشنبه بیشترین کاهش دما را داریم و نیاز داریم کشاورزان در این زمینه مراقبت های لازم را در نظر داشته باشند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت:طی روزهای فردا و دوشنبه در استان های ساحلی دریای خزر و  خراسان شمالی فردا  و  روز دوشنبه علاوه بر سواحل دریای خزر در استان خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال سمنان، شرق و ارتفاعات تهران بارش باران پیش بینی شده است.

ضیائیان تاکید کرد: بارش ها  در استان های گلستان، مازندران و شمال خراسان رضوی از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس سه شنبه , ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳

غرب وجنوب غرب هم خیلی گرمه لرستان که هوا هنوز خنک نشده قبل از سال ۶۸ هوا ۱۵ مرداد خنک میشد اما الان به ۱۵خرداد رسیدیم هوا خیلی گرمه

ناشناس سه شنبه , ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸

خدا کنه که سیل نیاد

خراسان شمالی سه شنبه , ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۶:۱۰

خیلی خیلی سرده بارون متوسط ولی خیلی سرد کرده هوا خیلی همه بخاری گذاشتن کشاورزان بدبخت خیلی صدمه دیدن همه محصولاتشان سرما برو

ناشناس یکشنبه , ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۸

اینم بالای همه خالی بندیاتون

ناشناس یکشنبه , ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴

خدایا‌سیل‌نیاد‌بریم‌تودریا‌خزر‌شانس‌اوردیم

ناشناس یکشنبه , ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸

ما هم داریم کباب میشیم از گرما لارستان

Msi. Bnd. Pohl یکشنبه , ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲

ما ک داریم از گرم میمیریم هرمزگان، بندرپل

جاسم یکشنبه , ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱:۰۳

خدایا‌خودت‌رحم‌کن

آخرین اخبار