چاپ کد خبر: 32946
2 مرداد 1399

ورود یک سامانه بارشی جدید به استان فارس

رییس اداره پیش‌بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی و اقلیمی اداره کل هواشناسی استان فارس گفت: با ورود سامانه بارشی جدید به این استان از بعدازظهر جمعه (سوم امردادماه ۹۹) شاهد بارش باران در نقاط مختلف استان خواهیم بود.

اخطار هواشناسی

به گزارش اول فارس، فرید اسماعیل‌زادهبا اعلام این مطلب افزود: این سامانه بارشی فعال تا اواخر یکشنبه (پنجم امردادماه) ادامه خواهد داشت و باعث ناپایداری‌هایی به شکل وزش باد شدید، رعد و برق و رگبار باران به شکل پراکنده در نقاط مختلف استان خواهد شد.
وی ادامه داد: در روزهای جمعه و شنبه (سوم و چهارم امردادماه) به جز در مناطق شمالی‌ در سایر نقاط استان شاهد بارش خواهیم بود.
او اظهار داشت: روز یکشنبه نیز بارش‌ باران به صورت پراکنده در مناطق جنوبی این استان ادامه خواهد داشت.
اسماعیل‌زاده بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود این بارش‌ها مخاطراتی مانند آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن موقتی مسیل‌ها و رودخانه‌ها، برخورد آذرخش (صاعقه) و لغزندگی جاده‌ها را در پی داشته باشد.
رییس اداره پیش‌بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی و اقلیمی اداره کل هواشناسی فارس، ضمن تاکید بر لزوم اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش خسارت به محصولات کشاورزی، افزود: همچنین به مردم توصیه می‌شود که از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، حضور در ارتفاعات خودداری و با توجه به لغزندگی جاده‌ها با احتیاط رانندگی کنند.

عضوکانال اول فارس در واتساپ شوید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار