چاپ کد خبر: 22143
4 اسفند 1398

وضعیت تعطیلی مدارس استانهای کشور بخاطر کرونا

1072565 505

کلیه مدارس تهران یکشنبه و دوشنبه تعطیل شد

مدارس شهر تهران فردا و پس‌فردا به منظور ضدعفونی کردن و آمادگی بهداشتی جهت حضور دانش‌آموزان تعطیل است.

به گزارش اول فارس، به گفته «مسعود ثقفی» مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، تمام مدارس شهر تهران فردا (یکشنبه، ۴ اسفند) و پس‌فردا (دوشنبه، ۵ اسفند) تعطیل است.

وی در خصوص دلیل تعطیلی گفت: این اقدام جهت آماده‌سازی مدارس است تا بچه‌ها در روزهای بعدی با امنیت وارد مدرسه شوند.

ثقفی با اشاره به اهمیت سلامت دانش‌آموزان تصریح کرد: یک سری ضدعفونی‌ها و فعالیت انجام می‌شود تا مدارس آماده حضور دانش‌آموزان شود.

آموزش و پرورش استان اردبیل تمامی مدارس و آموزشگاه‌های علمی در این استان را برای پیشگیری از احتمال شیوع ویروس کرونا تعطیل اعلام کرد.

به گزارش اول فارس، روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل شنبه شب در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که روزهای یکشنبه و دوشنبه بر اساس مصوبات کارگروه ویژه شورای سلامت استان و به منظور حفظ سلامت دانش آموزان و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، کلیه مدارس و آموزشگاه های علمی آزاد و زبان انگلیسی تحت پوشش آموزش و پرورش استان اردبیل تعطیل است.

همچنین دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل نیز کلاس‌های درسی خود در تمامی استان را در این ۲ روز تعطیل اعلام کرده است.

تاکنون خبری در باره وجود موردی از ابتلا به ویروس کرونا در استان اردبیل از سوی مسوولان اعلام نشده است.

مدارس استان قزوین تعطیل شد

به منظور حفظ سلامت دانش آموزان و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مدارس استان قزوین طی روزهای یک شنبه و دوشنبه تعطیل شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، طبق اعلام آموزش وپرورش تمامی مقاطع تحصیلی استان قزوین به منظور حفظ سلامت دانش آموزان و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در روزهای یکشنبه و دوشنبه ۴ و ۵ اسفندماه تعطیل است.

مدارس کرمانشاه ۲ روز تعطیل شد

مدارس کرمانشاه روزهای یکشنبه و دوشنبه(چهارم و پنجم اسفند) تعطیل شد.

اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اعلام کرد: نظر به توصیه‌های اکید بهداشتی در شرایط کنونی و به منظور صیانت از سلامت آحاد جامعه از جمله دانش‌آموزان، فرهنگیان و خانواده‌ها و در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، با هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی استان تمامی مدارس دولتی و غیردولتی، مراکز آموزشی علمی آزاد و زبان در سراسر استان کرمانشاه در روزهای یکشنبه و دوشنبه، چهارم و پنجم اسفند در نوبت صبح و بعدازظهر تعطیل است.

به گزارش ایسنا طبق اعلام صورت گرفته تاکنون موردی از ابتلا به کرونا در استان کرمانشاه صورت نگرفته است.

مدارس کردستان و سمنان تعطیل شد

مدارس استان کردستان روز یکشنبه چهارم اسفند ماه ۹۸ تعطیل است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، روابط عمومی آموزش و پرورش استان کردستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ضمن تشکر از مشارکت فرهنگیان در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، نظر به اینکه در فرایند انتخابات، تعداد زیادی از مدارس استان محل شعب اخذ رأی بودند، به اطلاع می‌رساند در راستای حفظ سلامت دانش‌آموزان، نظافت، پاکسازی و ضدعفونی کردن کلاس‌های درس، به خصوص سرویس‌های بهداشتی، آبخوری‌ها و غیره تمام مدارس دوره‌های مختلف تحصیلی و مراکز آموزشی آزاد سراسر استان کردستان تعطیل است‌

این اطلاعیه می‌افزاید: مدارس کردستان در روز یکشنبه چهارم اسفندماه ۹۸ در نوبت صبح و بعد‌ازظهر در سطح شهر و روستا تعطیل اعلام می‌شود.

تمام مدارس استان سمنان چهارم و پنجم اسفند تعطیل است

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: تمام مقاطع تحصیلی استان سمنان یکشنبه و دوشنبه چهارم و پنجم اسفندماه تعطیل است.

محمد دستورانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: نظر به اهمیت حفظ سلامت دانش‌آموزان و به دستور استاندار سمنان همه مقاطع تحصیلی استان سمنان یکشنبه و دوشنبه چهارم و پنجم اسفندماه تعطیل است.

وی افزود: در این مدت ضمن به روز آوری بررسی وضعیت بهداشتی و ایمنی مدارس مدیران مدارس نیز درباره پیشگیری از شیوع ویروس کرونا آموزش می بینند.

مدارس استان همدان یکشنبه و دوشنبه تعطیل شد

تمامی مدارس دوره‌های تحصیلی، مراکز آموزشی علمی آزاد و زبان سراسر استان همدان در روزهای یکشنبه و دوشنبه چهارم و پنجم اسفندماه ۹۸ در نوبت صبح و بعدازظهر تعطیل است.

به گزارش مهر و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان، به منظور جلوگیری از شیوع کرونا ویروس و اهتمام به سلامتی دانش آموزان، فرهنگیان و خانواده‌ها و نظر به هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی استان همدان تمامی مدارس دوره‌های تحصیلی، مراکز آموزشی علمی آزاد و زبان سراسر استان همدان در روزهای یکشنبه و دوشنبه چهارم و پنجم اسفندماه ۹۸ در نوبت صبح و بعدازظهر تعطیل اعلام می‌شود.

تمام مدارس زنجان فردا یکشنبه تعطیل شد

تمام مدارس زنجان در تمام مقاطع تحصیلی فردا تعطیل است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از اداره کل آموزش و پرور ش استان زنجان، به جهت برگزاری انتخابات در اکثر مدارس استان و ضرورت ضدعفونی کامل مراکز و پیشگیری از شیوع هر نوع بیماری واگیردار تمام مدارس استان مناطق و نواحی ۱۴ گانه فردا یکشنبه ۴ اسفند ماه صبح و عصر تعطیل است.

مدارس گلستان یکشنبه و دوشنبه تعطیل شد

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: فردا یکشنبه و پس فردا دوشنبه (چهارم و پنجم اسفند) همه مدارس استان در همه مقاطع و شیفت ها، تعطیل است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ احسان گوهری راد با اعلام این خبر افزود: این تصمیم در کارگروه سلامت استان برای حفظ سلامت دانش آموزان گرفته شده است.

امروز نیز مدارس استان به سبب انجام فرآیند شمارش آرای انتخابات مجلس یازدهم، تعطیل بود.

مدارس استان مرکزی تا پایان هفته تعطیل شد

براساس اعلام آموزش و پرورش استان مرکزی مدارس استان مرکزی تا پایان هفته تعطیل شد.

به گزارش تسنیم، براساس اعلام آموزش و پرورش استان مرکزی به منظور پیشگیری از بیماری های تنفسی واگیردار و مراقبت در برابر ویروس کرونا مدارس استان مرکزی تا پایان هفته تعطیل اعلام شد.

این درحالیست که به منظور پیشگیری از بیماری‌های تنفسی و واگیردار و همین طور مراقبت در برابر ویروس کرونا علاوه برتعطیلی تمامی مدارس، آموزشگاه‌های زبان و آموزشگاه‌های علمی آزاد استان مرکزی تا پایان هفته تعطیل اعلام شدند.

این تصمیم براساس تصمیمات پدافند زیستی استان مرکزی اتخاذ شده که براین اساس، مدارس اراک را برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، یک هفته تعطیل اعلام شده است.

این موضوعیست که صبح امروز وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به آن و لغو تمام اردوهای دانش‌آموزان گفت: برای تعطیلی مدارس باید شورای تأمین استان‌ها با هماهنگی وزارت بهداشت تصمیم بگیرند.

محسن حاجی میرزایی در جلسه ستاد پیشگیری و کنترل بیماری کرونا با تشکر از اقدامات و تلاش‌های انجام‌شده از سوی ستاد مرکزی برای جلوگیری از گسترش کرونا ویروس افزود: برخی پیشنهاد تعطیلی مدارس را داده‌اند، برای تعطیلی مدارس باید شورای تأمین استان‌ها با هماهنگی وزارت بهداشت تصمیم بگیرد، برای تعطیلی مدارس باید موارد را با حوزه‌های سیاسی و بهداشتی مطرح کنیم.

مراکز آموزشی گیلان تا چهارشنبه تعطیل شد

همه مدارس و دانشگاه‌های گیلان برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا از فردا تا چهارشنبه تعطیل است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، برای افزایش آمادگی ها و جلوگیری موثر از گسترش شیوع ویروس کرونا تمامی مراکز آموزشی و علمی اعم از مدارس، دانشگاه‌ها، آموزشگاه های غیردولتی، پیش دبستانی‌ها و مهدهای کودک گیلان از فردا یکشنبه چهارم اسفند تا پایان روز چهارشنبه هفتم اسفند تعطیل است.

کاشان فردا تعطیل است

رئیس اداره آموزش و پرورش کاشان از تعطیلی تمامی مقاطع تحصیلی کاشان در فردا یکشنبه چهارم اسفند خبر داد.

حسین مقنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به تشکیل جلسه ویژه اظهار داشت: بر اساس تصمیم اتخاذ شده در این جلسه مقرر شد تمامی مقاطع تحصیلی کاشان فردا یکشنبه چهارم اسفندماه تعطیل باشد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان از تردد غیرضروری در محافل و اماکن عمومی خودداری کنند، افزود: تعطیلی مدارس به منزله ماندن دانش‌آموزان در منازل است و بر همین اساس از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش کاشان با بیان اینکه تمامی افراد به ویژه دانش‌آموزان برای حفظ سلامتی خود بهداشت فردی را رعایت کنند، ابراز داشت: سلامت دانش آموزان برای ما در اولویت است و تعطیلی فردای مدارس نیز با هدف حفظ سلامت دانش‌آموزان اتخاذ شده است.

تعطیلی مدارس تهران و البرز، فردا و پس فردا / دانشگاههای البرز هم تعطیل شد

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد که کلیه مدارس شهر تهران در تمام مقاطع تحصیلی فردا و پس فردا تعطیل هستند.

به گزارش ایسنا، مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش تهران در گفت‌وگوی تلفنی با شبکه خبر سیما، با اعلام این خبر گفت: علت این تعطیلی آماده شدن مدارس است تا دانش آموزان در روزهای آتی با امنیت وارد مدارس شوند.

وی افزود: اقداماتی چون ضدعفونی و مسائل مرتبط با بهداشت مدرسه انجام می‌شود تا از روزهای بعد اگر شرایط فراهم بود بچه‌ها به مدرسه بروند.

معاون استاندار البرز اعلام کرد که تمامی مدارس ، مراکز آموزشی دولتی و آزاد و دانشگاههای این استان فردا یکشنبه و پس فردا دوشنبه تعطیل است.

علی درویش پور شنبه شب در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه مدارس و دانشگاههای این استان طی ۲ روز گذشته میزبان برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بود ، مقرر گردید این اماکن آموزشی با هدف آماده سازی ، ضدعفونی و اقدامات پیشگیرانه برای اطمینان خاطر دانش آموزان و دانشجویان در زمینه بیماری کرونا در روزهای چهارم و پنجم اسفندماه جاری تعطیل گردد.

وی افزود: با توجه به مشاهده چندین مورد از ابتلای هموطنانمان به بیماری کرونا در سایر استانهای کشور و علی رغم اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز مبنی بر اینکه هیچ فرد مبتلا به این ویروس در استان تاکنون شناسایی نشده اما تصمیمات و برنامه های پیشگیرانه در اولویت مدیریت کلان استان قرار گرفته است .

وی گفت: به دنبال تاکید دولت و حسب پیگیری و حساسیت استاندار البرز در چند روز گذشته، قرارگاه پدافند زیستی در استان تشکیل گردید و تمامی امکانات برای اقدامات پیشگیرانه در سراسر استان برای آرامش خاطر شهروندان بسیج شده است.

درویش پور در عین حال خاطر نشان کرد که در زمینه بیماری کرونا تمام اقدامات کنترلی ، پیشگیرانه و محافظتی در شهرستانهای استان از چند روز پیش با بسیج نیروها و امکانات بهداشتی و درمانی آغاز شده و در این مسیر از شهروندان می خواهیم که برای پیشگیری از این بیماری همراهی لازم را داشته باشند.

معاون استاندار البرز در پاسخ به احتمال تداوم تعطیلی ها در روزهای آتی نیز گفت خوشبختانه تا این لحظه موردی از ابتلای هم استانیها به ویروس کرونا ثبت نشده و برای تعطیلی روزهای آتی در صورت ضرورت تصمیم گیری خواهد شد

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

علی یکشنبه , ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۷:۵۳

چرا فارس تعطیل نیست

آخرین اخبار