چاپ کد خبر: 30557
2 تیر 1399

وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ در جهرم

رحمانیان با اشاره به اینکه تعداد مبتلایان به «کرونا» در جهرم از مرز ۸۰۰ نفر عبور کرده است، گفت: ۱۹ بیمار مثبت قطعی نیز در بیمارستان بستری هستند که حال یکی از آنها وخیم گزارش شده است.

به گزارش اول فارس ، محمد رحمانیان با اشاره به اینکه در روزهای اخیر تعداد مبتلایان به «کرونا» در شهرستان جهرم از مرز ۸۰۰ نفر گذشته است، گفت: ۲ سوم از بیماران جدید دارای علائم بالینی بوده و این در حالی است که در ماه های اخیر اکثر بیماران فاقد علامت بوده و بیشتر در روند بیماریابی شناسایی می شدند.

IMG10262397

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه ۱۹ بیمار مثبت قطعی نیز در بیمارستان بستری هستند که حال یکی از آنها وخیم گزارش شده است، افزود: اکنون شهرستان جهرم از لحاظ شیوع ویروس «کرونا» از مرحله زرد عبور کرده و وارد مرحله هشدار شده است.

وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته با افزایش چشم گیر تعداد مبتلایان به ویروس «کرونا» مواجه بوده ایم، به طوری که تا حدود ۵۰ درصد از نمونه های روزانه، مثبت شده است، بیان کرد: تا قبل از این به طور میانگین ۱۳ درصد از نمونه های روزانه، به عنوان مورد مثبت شناسایی می شدند.

به گفته رحمانیان برخی از افرادی که به استان های پر خطری مانند هرمزگان سفر داشته اند بدون توجه به اصول بهداشتی و فاصله فیزیکی در مکان های عمومی حضور یافته و با شرکت در جمع های خانوادگی و میهمانی ها، موجب انتقال این بیماری به افراد دیگر شده اند؛ این امر خوشه های متعدد خانوادگی مبتلا به کرونا را به وجود آورده است. 

وی با تاکید بر اینکه دومین عامل بعد از سفر به مناطق پرخطر، حضور در دورهمی ها، مهمانی ها، مراسم ها و اجتماعات بوده که موجب ابتلای زیاد زنان خانه دار و کودکان شده است، گفت: در این راستا و ۲۴ درصد از مبتلایان جدید را زنان خانه دار و کودکان تشکیل می دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه در حال حاضر  تعداد بیماران قرنطینه شده در خانه ۲۲۶ نفر است که در مقایسه با ۲ هفته گذشته که ۹۴ نفر بوده روندی تصاعدی داشته است، عنوان کرد: مردم باید به این باور برسند که این بیماری ناشناخته است و رفتار های متفاوت از خود بروز می دهد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه کرونا ویروس واکسن و درمان اختصاصی ندارد تنها را مقابله با آن توجه به هشدار ها و توصیه های بهداشتی است، گفت: شرکت نکردن در اجتماعات، رعایت فاصله، زدن ماسک و شستسوی مرتب دستها، از مهمترین موارد موثر در پیشگیری از این بیماری است.

رحمانیان در پایان اظهار کرد: تا امروز دوشنبه دوم تیر ماه ، هفت نفر در جهرم جان خود را از دست داده و ۵۳۵ نفر نیز به طور کامل بهبود یافته و از قرنطینه خارج شده اند.

به کانال اول فارس در واتساپ بپیوندید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار