چاپ کد خبر: 6410
2 اردیبهشت 1398
با حضور افراد کت وشلوار پوش

بازار داغ فاتحه خوانی کاندیداها در ممسنی و رستم

نتیجه تصویری برای مرده دست زنده ها را میگیرد

خبر نورآباد نوشته است: حرکت های انتخاباتی در سال ۹۸ مجددا ایجاد شده است و بسیاری از کاندیدا برای برداشتن گام های بعدی خود در حال رایزنی ها و برنامه ریزی هستند.

حرکت انتخاباتی بعضی از افراد قطعیت پیدا کرده است و عده ای نیز بصورت موازی حرکت میکنند تا ضمن بررسی اوضاع سیاسی و انتخاباتی شهرستان ، در زمان مناسب اعلام حضور کنند.

یکی از راه های اعلام حضور کاندیدا در شهرستان های ممسنی و رستم، حضور افراد کت و شلواری پشت سر فرد مورد نظر و شرکت آنها در مراسم عزای همشهریان از غریبه تا آشنا میباشد.

اما باید پذیرفت که مراسمات اینچنین دارای رسم و رسوماتی خاص میباشد و مردم حضور دسته جمعی برای ابراز همدردی و بهره برداری تبلیغاتی را از هم تشخیص خواهند داد.

در واقع این اقدام در چندسال اخیر بسیار مورد نکوهش مردم و بزرگان طوایف قرار گرفت تا سو استفاده از مراسم همشهریان در راستای اهداف سیاسی بعضی از افراد کاهش یابد.

نمیتوان مانع حضور مردم در چنین مراسم هایی شد چرا که این موضوع نیز دور از اخلاق و میهمان نوازی مردم منطقه میباشد اما همانگونه که گفته شد نوع حرکت و حضور افراد به خوبی نیت آنها مبنی بر ابراز همدردی و یا فعالیت انتخاباتی را نشان خواهد داد و جا دارد کاندیدای مورد نظر با حضور معقول به جای لشکرکشی ها و راه اندازی کارناوال تبلیغاتی مانع از گسترش چنین اقدامات پپولیستی شوند.

کلید خوردن یارکشی های دسته جمعی با طعم انتخاباتی به مراسم عزا در ممسنی و رستم که سالها مورد نکوهش مردم و بزرگان قرار گرفته است نیز از اقدامات جالب تعدادی از کاندیداهای انتخاباتی در سال جدید میباشد.

بدون شک حرمت مراسمات اینچنینی بسیار بالاتر از چنین حرکات پوپولیستی بوده و تجربه نشان داده است که چنین حرکاتی نتیجه ای جز بدبینی جمعی را در پی نخواهد داشت چرا که بسیاری از این افراد در سالهای گذشته در بسیاری از مراسمات مردمی شرکت نکرده اند و حال نمیتوان حضور وی را چیزی جز تبلیغات معنی کرد.

این یارکشی ها تا جایی پیش رفته است که لیدرهای بعضی از کاندیدا برای حضور بیشتر جمعی از نظر تعداد افراد همراه کننده، دست به گوشی شده و با ارسال پیام، برای همراهی کاندید مورد نظر از دیگران دعوت میکند.

طبیعتا ماهیت تبلیغ را نمیتوان نادیده گرفت و نمیتوان گفت که افراد تبلیغ کاندید خود را نکنند، اما لازم است کاندیدای مورد نظر، روشها و راههای درست و نوین تبلیغاتی را یاد بگیرند و فقط مراسم عزای مردم را محل جولان دادن سیاسی ندانند.

همچنین جا دارد ریش سفیدان، نخبگان و عامه مردم نسبت به چنین مواردی واکنش نشان داده تا حضور کاندیدا به عرف معقول خود و با حضور چند نفر، طبق رسوم و سنت ها تحقق یابد نه با لشکرکشی.

حضور انتخاباتی در مراسم عزا در ممسنی و رستم

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار