چاپ کد خبر: 28407
1 خرداد 1399

وقوع قتل در شیراز و دستگیری قاتل ۱۷ ساله در کمتر از ۲۴ ساعت در جهرم/انهدام باند سارقان کپسول سی ان جی در شیراز/ادامه کشف انبارهای خودور در استان فارس/دستگیری ۱۱ نفر از دلالان ارز در شیراز/کشف انجیر با طعم مایع پراکسید هیدروژن/

به گزارش اول فارس، روزانه حوادث واتفاقات زیادی  زیادی در گوشه وکنار استان فارس روی می دهد. آنچه در این بسته خبری می خوانید گوشه ای از این رویدادهاست که به اطلاع  رسانده می شود: 

اخبار و حوادث استان فارس

وقوع قتل در شیراز و دستگیری قاتل ۱۷ ساله در کمتر از ۲۴ ساعت در جهرم

فرمانده انتظامی جهرم از شناسایی و دستگیری قاتل ۱۷ ساله در کمتر از ۲۴ ساعت توسط ماموران پلیس آگاهی این شهرستان پس از وقوع قتل در شیراز خبر داد.

به گزارش اول فارس ، سرهنگ “افشین حیدری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع قتل فردی ۲۱ ساله توسط جوانی ۱۷ ساله به وسیله سلاح سرد در شیراز و فرار متهم به زادگاهش در یکی از روستاهای شهرستان جهرم، شناسایی و دستگیری وی در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با تحقیقات فنی و تخصصی موفق شدند در کمتر از ۲۴ ساعت مخفیگاه قاتل را در کوههای اطراف یکی از روستای این شهرستان شناسایی و در یک عملیات موفق آن را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی جهرم با اشاره به اینکه متهم در بازجویی اولیه علت و انگیزه درگیری را اختلاف قبلی با مقتول عنوان کرد، گفت: از مخفیگاه قاتل یک اسلحه سوزنی نیز کشف شد.

سرهنگ “حیدری” با بیان اینکه پلیس این شهرستان با کسانی که بخواهند باعث اخلال در نظم و امنیت عمومی شوند برخورد قاطع و قانونی می‌کند، از شهروندان خواست از هرگونه رفتار خشونت آمیز و نزاع و درگیری پرهیز کنند تا شاهد حوادث دلخراش نباشیم. 

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در شهرستان داراب در بازرسی از یک سواری پژو پارس میزان ۱۲۵ کیلو تریاک کشف شد.

سرهنگ “یوسف ملک‌زاده”  بیان کرد: مأموران انتظامی شهرستان داراب در حین گشت زنی در محورهای مواصلاتی، به یک سواری پژو پارس مظنون و دستور ایست را صادر کردند.

وی ادامه داد: راننده به محض مشاهده مأموران اقدام به فرار کرد و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به کوهستانی بودن منطقه و تاریکی هوا با به جا گذاشتن خودرو متواری شد.

سرهنگ “ملک‌زاده” با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، میزان ۱۲۵ کیلو تریاک کشف شد، عنوان داشت: تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری ادامه دارد.

کشف انبار ۳۰ میلیاردی احتکار خودرو در شیراز 

معاون اجتماعی پلیس فارس از شناسایی یک انبار و کشف ۲۹ دستگاه خودرو احتکار به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در شهرستان شیراز خبر داد.

بر اساس این گزارش، سرهنگ “کاووس محمدی”  بیان کرد: در راستای طرح مبارزه با احتکار و اخلال گران اقتصادی، روز گذشته ماموران پلیس امنیت عمومی استان

از وجود انبار احتکار خودرو در یکی از محله‌های شیراز مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: پس از هماهنگی قضائی، ماموران به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار موفق به کشف ۲۹ دستگاه خودرو شامل ۷ دستگاه پژو ۲۰۶، ۶ دستگاه پژو پارس، ۳ دستگاه تیبا، ۳ دستگاه پژو ۲۰۷، ۲ دستگاه جک، ۲ دستگاه سمند، ۲ دستگاه کوئیک و ۴ دستگاه پراید، دانگ فنگ، مزدا ۳ و ساینا  که احتکار شده بود شدند.

سرهنگ “محمدی” با بیان اینکه ارزش ریالی کالاهای احتکار شده برابر نظر کارشناسان ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر متهم دستگیر شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان تصریح کرد: به همین منظور و با هدف تنظیم بازار و برخورد با محتکران، انبار مذکور پلمپ و پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارسال شد.

۱۴ خودرو احتکار شده  درکازرون کشف شد

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان گفت: مأموران پلیس آگاهی کازرون انبار خودروهای احتکار شده به ارزش ۲۸ میلیارد ریال را کشف کردند.

به گزارش اول فارس ، سرهنگ “احمدرضا استوار”در گفت‌‎وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی کازرون از اخباری مبنی بر نگهداری و احتکار خودرو در انبار منزل مسکونی در یکی از محله‌های این شهرستان مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ “استوار” افزود: با کسب مجوز قضائی طی یک عملیات از مکان مورد نظر بازدید به عمل آمد که در نتیجه آن، ۷ دستگاه سواری ساندرو و ۷ دستگاه پژو پارس که فاقد مدارک ورودی و خروجی و احتکار شده بود کشف و توقیف شد.

معاون هماهنگ کننده پلیس فارس با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله احتکار را ۲۸ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر متهم دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری ۱۱ نفر از دلالان ارز در شیراز

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از شناسایی و دستگیری ۱۱ نفر از عناصر و سرشبکه های اصلی دلالان ارز در شیراز خبر داد.

سرهنگ “ابراهیم یگانه”در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی نابسامانی بازار ارز و بروز نوسانات قیمت، طرح برخورد قانونی با دلالان و صرافی‌های غیرمجاز به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این راستا عملیات یک روزه مبارزه با اخلالگران ارزی پس از انجام کارهای اطلاعاتی و پلیسی توسط مأموران اجرایی شد.

سرهنگ “یگانه” تصریح کرد: در نتیجه این عملیات ۱۱ نفر از عناصر و سرشبکه های اصلی دلالان ارز دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان افزود: در نتیجه اجرای این عملیات، از متهمان دستگیر شده مبالغی ارز شامل ۲ هزار و ۳۰۲ دلار، یک هزار و ۱۴۰ یورو، ۶۰۰ لیر، ۱۷۰ دینار کویت، ۷۵ هزار دینار عراق، ۲ هزار و ۲۴۰ درهم، یک هزار و ۳۵۰ ریال قطر، ۳۰ میلیون ریال پول رایج کشور، ۱۱عدد کارت بانکی و یک دستگاه کارت خوان سیار کشف شد.

این مقام انظامی با بیان اینکه برخورد با مجرمان و اخلالگران نظام اقتصادی در دستور کار پلیس است، گفت: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه اقدام مشکوک، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف انجیر با طعم مایع پراکسید هیدروژن

فرمانده انتظامی استهبان از کشف ۲ تن انجیر که با مایع پراکسید هیدروژن شستشو شده بود قبل از ورود به بازار خبر داد.

به گزارش اول فارس،سرهنگ “حسین اکبرپور” گفت: ماموران انتظامی شهرستان استهبان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند شخصی در منزل خود در یکی از محله‌های این شهرستان در حال شستشو انجیر با مایع پراکسید هیدروژن می‌باشد که سریعا برای بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از آن منزل مسکونی موفق شدند میزان ۲ تن انجیر و ۱۹۵ لیتر مایع پراکسید هیدروژن کشف کنند.

سرهنگ “اکبرپور” با بیان اینکه مایع پراکسید هیدروژن برای سفید کردن انجیر استفاده می‌شود که از لحاظ بهداشتی تهدید جدی علیه سلامت عموم می باشد، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده، تحویل مراجع قضائی شد.

کشف سیگار قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از کشف ۱۹۸ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

به گزارش اول فارس ، سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران یگان امداد حین گشت‌زنی و کنترل محور ممسنی به رستم، موفق به شناسایی یک دستگاه اتوبوس حامل بار شدند.
سرهنگ “قسام” افزود: ماموران در بازرسی آن خودرو موفق شدند ۱۹۸ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق و فاقد هرگونه اسناد و مدارک قانونی کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص راننده  دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

انهدام باند سارقان کپسول سی ان جی در شیراز

رئیس پلیس آگاهی استان از شناسایی و انهدام باند ۳ نفره سارقان کپسول سی ان جی خودرو در شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ “کاووس حبیبی”  گفت: با توجه به وقوع چند فقره سرقت کپسول سی ان جی خودرو در شهرستان شیراز، شناسایی و دستگیری اعضای باند سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان افزود: پس ‌از اینکه محرز شد اکثر سارقان شیوه و شگرد مشابهی دارند کارآگاهان موفق شدند با انجام تحقیقات و شگردهای خاص پلیسی در این خصوص ۳ نفر را در یکی از محلات شیراز شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ “حبیبی” با بیان اینکه متهمان در بازجویی فنی و تخصصی چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند و به ۴۰ فقره سرقت کپسول سی ان جی اعتراف کردند، عنوان داشت: این سارقان حرفه ای تحویل مراجع قضایی و از آن طریق روانه زندان شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه سارقان اموالی نظیر ۴ دستگاه خودرو مسروقه، ۱۴ عدد کپسول سی ان جی، ۱۰ جعبه آچار، ۱۴ عدد باطری و ۱۰ عدد ضبط و پخش کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مسروقه مکشوفه را ۱۶ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به اینکه سارقان پس از سرقت خودرو، کپسول سی ان جی آن را باز و خودرو را در مناطق خلوت رها می‌کردند، به شهروندان توصیه کرد وسایل نقلیه خود را به تجهیزات بازدارنده مجهز کنند تا سارقان نتوانند به اهداف پلید خود دست یابند.

اخاذ مامورنما میلیاردی  در دام پلیس فتا گرفتار شد

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری فردی که در شبکه‌های اجتماعی خود را پلیس معرفی و اقدام به اخاذی از شهروندان می‌کرد خبر داد.

 سرهنگ “حشمت سلیمانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: کارشناسان این پلیس طی رصد در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی به فردی مظنون شدند که با جعل عنوان، خود را پلیس معرفی و اقدام به اخاذی از شهروندان می‌کرد.

وی گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، ماموران موفق شدند با اقدامات فنی و اطلاعاتی در کمترین زمان متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی آن را دستگیر کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم با مشاهده ادله پلیس فتا ضمن اقرار به جرم خود، اعتراف کرد که با ترفند‌های مختلف در شبکه‌ اجتماعی و معرفی خود به عنوان مامور نیروی انتظامی، اقدام به جلب اعتماد کاربران می‌کردم و از این طریق به اخاذی و گرفتن اطلاعات شخصی و خانوادگی افراد مبادرت می‌کردم.

سرهنگ “سلیمانی” گفت: با بررسی‌های بیشتر مشخص شد که این فرد در پوشش پلیس به فروشگاه‌ها و مغازه‌های مختلف در سطح شهر مراجعه و اقدام به اخاذی از مغازه داران می‌کرده است.

رئیس پلیس فتا استان فارس با اشاره به اینکه متهم تا کنون مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از ۴ شهروند اخاذی کرده است، هشدار داد: هرگونه جعل و یا سوء استفاده از عناوین‌های دولتی برابر قانون جرم است و افرادی که با تصور پنهان ماندن دست به اقدام مجرمانه می‌زنند همواره باید آگاه باشند فضای مجازی با حضور کارشناسان سایبری برای آنها محیط امنی نخواهد بود.

سرهنگ “سلیمانی”  از عموم مردم خواست تا هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک، موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت به آدرسwww.cyberpolice.ir  (بخش ارتباطات مردمی) یا با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۵ گزارش کنند.

کشف لوازم خانگی میلیاردی قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف انواع لوازم خانگی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

به گزارش اول فارس ، سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، حین کنترل محو‌ر بندرعباس-لارستان، به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن‌ را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس از بازرسی از خودرو، موفق به کشف ۸ هزار و ۵۰ عدد ظروف آشپزخانه از نوع چاقو، قاشق و چنگال، فلاکس، فندک اتمی و … که خارجی و فاقد هرگونه اسناد و مدارک گمرکی بود شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این راستا یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی با کشف ۵۲ کیلو  مواد مخدر

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید از اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی با کشف ۵۲ کیلو و ۸۳۹ گرم انواع مواد مخدر و دستگیری ۲۳ متهم در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مراد صارمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در راستای برخورد با مخلان نظم و امنیت در جامعه، طرح ارتقا امنیت اجتماعی با بهره گیری حداکثری از توان انتظامی و عملیاتی ماموران این شهرستان با قدرت و جدیت اجرا شد.

وی ادامه داد: در این راستا ماموران انتظامی این شهرستان موفق شدند ضمن دستگیری ۲۳ خرده فروش و قاچاقچی،  ۵۲ کیلو و ۸۳۹ گرم انواع مواد مخدر را نیز کشف کردند.

سرهنگ “صارمی” با تقدیر از تعامل و همراهی مردم در اجرای طرح های انتظامی، خاطر نشان کرد: موفقیت پلیس در اجرای طرح‌های ارتقا امنیت اجتماعی حاصل همکاری صمیمانه مردم فهیم شهرستان است و انشاالله با این تعامل سازنده در آینده شاهد پاک شدن همه محلات جرم خیز از وجود افراد هنجارشکن خواهیم بود.

دستگیری سارقان کابل مخابراتی و کشف ۱۸ فقره سرقت

 فرمانده انتظامی فیروزآباد از دستگیری ۲ سارق کابل مخابراتی و کشف ۱۸ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مهدی جوکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل مخابراتی در شهرستان فیروزآباد، تلاش برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از تحقیقات فنی و تخصصی موفق به شناسایی ۲ نفر سارق شدند و آنان را در یک عملیات منسجم و ضربتی دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند، عنوان داشت: سارقان در بازجویی فنی انجام شده به ۱۸ فقره سرقت کابل و تجهیزات مخابراتی اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از شهروندان خواست: با اعلام موارد مشکوک به ۱۱۰، پلیس را در برقراری امنیت یاری دهند.

کشف ۱۱۲ میلیون ریال اسکناس های جعلی در شیراز

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از کشف ۱۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال اسکناس جعلی و دستگیری یک نفر متهم خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر دریافت اسکناس‌های جعلی توسط فردی حین خرید گوشی تلفن همراه، موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق شدند فرد کلاهبردار را شناسایی و وی را دستگیر و به مقر انتظامی انتقال دهند.

سرهنگ “شجاعی” با بیان اینکه در بازرسی از متهم، ۲۲۵ قطعه اسکناس ۵۰۰ هزار ریالی به مبلغ ۱۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال کشف شد، تصریح کرد: متهم به همراه اموال مکشوفه برای تحقیقات بیشتر تحویل پلیس آگاهی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز به شهروندان توصیه کرد هنگام دریافت وجه نقد دقت لازم را داشته باشند تا بتوانند اسکان‌های اصل را از جعل تشخیص دهند.

وقیف پژو و کشف ۸۵ کیلو حشیش

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از توقیف یک دستگاه پژو ۴۰۵ و کشف ۸۵ کیلو حشیش خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد بردبار” در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان با همکاری ماموران انتظامی لارستان با اقدامان فنی مطلع شدند یک سواری ۴۰۵ قصد انتقال مقداری حشیش به شهرهای جنوبی استان را دارد.

وی افزود: ماموران موفق شدند در یک اقدام غافلگیرانه در محورهای فرعی منتهی به لارستان خودرو را توقیف و در پاکسازی از اطراف آن میزان ۸۵ کیلو حشیش کشف کنند.

سرهنگ “بردبار” با بیان اینکه یک دستگاه موتورسیکلت که اسکورت محموله بود توقیف و راکب نیز دستگیر شد، خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی این شهرستان با جدیت مبارزه با سوداگران مرگ را در دستور کار خود قرار داده است و شهروندان هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

سرقت خودرو در شهرکرد و کشف درآباده

فرمانده انتظامی آباده از توقیف یک خودرو پراید مسروقه و دستگیری سارق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی”در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران کلانتری “مرکزی” در راستای برخورد قاطع با سارقان و کشف سرقت‌های احتمالی، در حین گشت زنی در محور اصلی اصفهان-آباده به یک سواری پراید مظنون و آن را به منظور بررسی بیشتر متوقف کردند.

 این مقام انتظامی بیان کرد: پس از توقیف و انجام بررسی های کارشناسی بر روی خودروی مذکور و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مطلع شدند که خودرو یاد شده دارای سابقه سرقت از شهرستان شهرکرد می باشد.

سرهنگ “رزمجویی” با اعلام اینکه یک نفر در این راستا دستگیر و به بزه انتسابی اعتراف کرد، بیان داشت: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از شهروندان خواست خودرو خود را به لوازم ایمنی، نظیر سوئیچ مخفی، قفل سوئیچی، دزدگیر، قفل پدال و فرمان، محافظ کامپیوتر و سایر وسایلی که از باز کردن درِب و روشن کردن آن توسط سارقان جلوگیری می‌کنند و یا حداقل آن را به تأخیر می‌اندازند استفاده و مجهر کنند و سارقان را از رسیدن یه اهداف شومشان ناکام گذاشته و در صورت مشاهده موارد مشکوک، بلافاصله با سامانه ۱۱۰ تماس بگیرید.

عضوکانال واتساپ اول فارس شوید%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار