چاپ کد خبر: 17608
28 آبان 1398

بهرام پارسایی: حساب سوءاستفاده کنندگان از مردم جداست

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: از قوه قضاییه خواهش می کنم که حساب افراد سودجو را از معترضانی که حق اعتراض دارند جدا کنند .

به گزارش پایگاه خبری اول فارس ، بهرام پارسایی  در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه، ۲۷ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه چند روزی است که با پدیده افزایش نرخ بنزین روبرو هستیم، درباره نحوه چرایی این اقدام گفت: ایران کشوری است که از لحاظ ۳ صنعت برتر دنیا در رده های بالایی قرار دارد یعنی در صنعت گردشگری در بین ۵ کشور دنیا، در صنعت سوخت و مخاذن نفت جزء ۳ کشور اول، و در صنعت خودرو تا زمانی که در سیطره دولت نبود هم راستا با کشوری مثل کره جنوبی بود و انقلابی داشته ایم که به پاس خون شهدا، انقلاب مستضعفان نام گرفت، اما در حال حاضر در کجای کار هستیم.

بهرام پارسایی نماینده شیراز

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولان چه توضیحی برای ملت و خون شهدا دارند که به واسطه خون آنها ۴۰ سال مدیریت کرده اند اما اکنون از ۸۰ میلیون نفر، ۶۰ میلیون نفر محتاج ۵ تا ۱۵ دلار کمک در ماه هستند که آن هم از جیب خود آنها است.

وی در ادامه خطاب به ریاست جمهوری افزود: در نحوه کارشناسی طرح افزایش قیمت بنزین، کارشناسان شما چه کسانی بوده اند و رئیس مجلس باید در این خصوص توضیح دهد که اگر این جمع نمایندگان ملت، برخاسته از رأی ملت و آگاه به مسائل اجتماعی، کارشناسان امر نیستند، کارشناسان چه کسانی بودند.

پارسایی در ادامه با بیان اینکه پیش از این سه بار رأی استمزاجی از مجلس گرفته شد که با افزایش قیمت در شرایط فعلی مخالف بود، عنوان کرد: از این رو سوال اینجاست که مجلس در کجای امور است چرا که با این توصیف مجلس در جایی از امور قرار ندارد و اسف بار تر اینکه بالغ بر حدود ۴۰۰ تماس تلفنی از شهر شیراز و سایر نقاط کشور داشته ام اما نمی دانم چگونه به آنها بگویم من به عنوان نماینده شما از این موضوع و نحوه اجرای آن بی اطلاع بوده ام.

عضو فراکسیون امید مجلس دهم اضافه کرد: چرا در جلسه غیرعلنی روز گذشته مجلس افرادی که تصمیم گیر بودند به مردم توضیح ندادند و به نمایندگان بدون تصمیم توضیح می دادند. پیش از این چند بار درخواست جلسه علنی داشتیم اما به آن توجهی نشد و امروز سوال از وزیر جهاد کشاورزی صورت گرفت. آیا مسائل جامعه مهم تر است یا سوالی صوری از وزیر که با اقناع یا رأیی تمام می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ما نماینده کل ملت هستیم و باید پاسخگو باشیم، خطاب به رئیس جمهور ابراز داشت: شما در ابتدای دوره ریاست جمهوری خود شعار دادید که پرداخت یارانه عزت مردم را لکه دار می کند اما چگونه است که این نظر خود را نقض کرده اید. کارشناسان شما چه کسانی بوده اند. آقای روحانی چندبار از اصل ۵۹ قانون اساسی و رفراندوم گفتید؟ حداقل نظر دربان های در مجموعه دولت را می پرسیدید که آیا به این افزایش قیمت راضی هستند یا خیر.

پارسایی در ادامه با بیان اینکه در بین افرادی که نظرسنجی کردم حتی یک نفر نیز حاضر به افزایش ۳ هزار تومانی قیمت بنزین به ازای دریافت ۳۰۰ هزار تومان نبود، عنوان کرد: این نظر کارشناسی از کجا آمده است؟ نمایندگان و مردم این نظر کارشناسی را قبول ندارند. نظر کارشناسی وحی منزل نیست و سران سه قوه باید در مجلس حاضر شوند و درباره این موضوع توضیح دهند که با چه کسانی مشورت کرده اند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: ملت زیر همه فشارها، ارز ۱۲ هزار تومانی را پذیرفته و با آن کنار آمده بود اما اکنون خواهان افزایش قیمت نیستند ضمن اینکه افرادی که در خیابان ها حضور دارند معترض هستند و صف آنها از آشوبگران جداست البته باید توضیح دهیم چه راهکاری برای اعتراض مدنی مردم تعریف کرده ایم. پیش بینی این اعتراض وجود داشت چرا که نیروی انتظامی در تمام پمپ بنزین ها حضور داشت پس از موج اعتراضات آگاه بودیم اما جایگاهی برای اعتراض در قانون مدنی ما وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مسیر را به سمتی برده ایم که افراد سودجو نیز در میان معترضان می آیند و اقدام آنها پای مردم معترض نوشته می شود، اظهار داشت: از قوه قضاییه خواهش می کنم که حساب افراد سودجو را از معترضانی که حق اعتراض دارند جدا کنند همچنین باید تعطیلی هفته آینده مجلس ملغی اعلام شود و طبق درخواست فراکسیون امید، سران سه قوه به مجلس آمده و درباره تصمیم خود توضیح دهند.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی در پایان از مردم شیراز خواست به اموال عمومی آسیبی نرسد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار