چاپ کد خبر: 21379
17 بهمن 1398

پایان استیضاح ترامپ در مجلس سنا و اولین توئیت ترامپ پس از آن

اول فارس|استیضاح:  مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور را از دو اتهام «سوءاستفاده از قدرت» و «کارشکنی در کار کنگره» تبرئه کرد.

به این ترتیب دونالد ترامپ تا پایان اولین دوره ریاست جمهوری خود در کاخ سفید باقی خواهد ماند.

استیضاح ترامپ در مجلس سنا رای نیاورد

در رای گیری مجلس سنا در مورد اتهام «سوءاستفاده از قدرت» ۵۲ سناتور رای به تبرئه دونالد ترامپ دادند و ۴۸ سناتور نیز رئیس جمهوری ایالات متحده را مجرم دانستند. میت رامنی، سناتور ایالت یوتا تنها عضو جمهوریخواه سنا بود که به همراه ۴۷ سناتور دموکرات دونالد ترامپ را مجرم شناخت.

در دومین رای گیری مجلس سنا که در مورد اتهام «کارشکنی در کار کنگره» انجام شد ۵۳ سناتور رای به تبرئه دونالد ترامپ دادند و ۴۷ سناتور نیز او را مجرم تشخیص دادند.

دموکرات ها برای برکناری دونالد ترامپ از ریاست جمهوری آمریکا به رای موافق ۶۷ سناتور به یکی از دو ماده استیضاح نیاز داشتند.

مجلس نمایندگان ایالات متحده روز ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر) دو ماده طرح استیضاح رئیس جمهوری را تصویب کرده بود. جلسات محاکمه دونالد ترامپ از دو هفته پیش در مجلس سنا آغاز شده بود. ریاست جلسات محاکمه دونالد ترامپ در مجلس سنا با جان رابرتز، رئیس دیوان عالی آمریکا بود.

مجلس سنای آمریکا پیش از این تنها دو بار در سال های ۱۸۶۸ و ۱۹۹۸ در مورد مواد استیضاح اندرو جانسون و بیل کلینتون رای گیری کرده بود. این دو رئیس جمهوری آمریکا نیز مانند دونالد ترامپ با رای سناتورها در سمت خود باقی مانده بودند.

اولین توئیت ترامپ پس از تبرئه در مجلس سنا

: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دقایقی بعد از رای گیری مجلس سنای این کشور و تبرئه وی از بندهای اتهامی استیضاح توئیتی را منتشر کرد.ترامپ در این توئیت فیلمی ۳۰ ثانیه ای را منتشر کرد که شعارهای «ترامپ ۲۰۲۴»، «ترامپ ۲۰۲۸»، «ترامپ ۲۰۳۲» و «ترامپ تا ابد» در آن مشاهده می شود.

وی همچنین در پیامی دیگر نوشت: من فردا (به وقت محلی) در سخنرانی مردمی در مورد پیروزی بزرگ کشور در مورد جلسه استیضاح در کنگره صحبت خواهم کرد.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار