چاپ کد خبر: 16777
15 آبان 1398

استاد دانشگاه شیراز: سهم اعتبارات پژوهش و فناوری در کشور افزایش یابد

روز گذشته  وزیر اقتصاد و دارایی با حضور در دانشگاه شیراز در نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه شرکت کرد. در این نشست تعدادی از اساتید دانشگاه دیدگاه و نظرات خود را در خصوص مشکلات اقتصادی کشور و راهکارهای آن ارائه نمودند.

سهم اعتبارات پژوهش و فناوری کشور ناچیز است.

به گزارش اول فارس ، در این نشست ، نماینده استانداری فارس در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به سهم بسیار ناچیز اعتبارات پژوهش و فناوری از اعتبارات کشور که کمتر از نیم درصد است اظهار داشت در حال حاضر اعتبارات تحقیقات و فناوری کشور، تنها شامل یک درصد از اعتبارات هزینه ای می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز  تاکید کرد پیشنهاد می شود حداقل یک درصد از اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای نیز به امر پژوهش و‌ فناوری اختصاص یابد.
پروفسور رزمجو با اشاره به مشکلات ارزی در کشور و نوسانات ارزی اظهار داشت بسیاری از اساتید و دانشجویان که برای فرصت مطالعاتی یا تحصیل به خارج از کشور رفته اند دچار مشکل تامین ارز دانشجویی شده اند و از این رو وزارت امور اقتصادی و دارایی خواست برنامه ای برای تامین این ارز داشته باشد.

رزمجو new
هماهنگ کننده امور هفته پژوهش و فناوری استان عنوان کرد: وزرات اقتصاد و دارایی با همکاری سایر وزراتخانه ها و سازمان های مرتبط، بحث همترازی حقوق اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه های تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را عملیاتی و اجرایی نماید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار