چاپ کد خبر: 11496
23 مرداد 1398

پس لرزه های “مهدی حاجتی “همچنان در شیراز | لیست امیدی ها چه در سر دارند؟

مهدی 1

در حالی معارفه جانشین مهدی حاجتی عضو زندانی شورای اسلامی شهر شیراز که قرار بود عصر چهارشنبه در صحن علنی شورا انجام شود با مکاتبه  احمد رضا دستغیب با  فرمانداری به طور موقت از دستور کار خارج شد و به تعویق افتاد.

به گزارش اول فارس ، سید احمدرضا دستغیب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز چهارشنبه در حاشیه برگزاری این شورا گفت:  فرمانداری شیراز پاسخ نامه درخواست تعویق مراسم معارفه محمدتقی تذروی عضو علی البدل شورای شهر شیراز را ارایه داد و با این درخواست، موافقت کرد.

رئیس شورای شهر شیراز ظهر امروز چهارشنبه ۲۳ مردادماه جاری درخواست تعویق  معارفه عضو علی البدل این شورا را مطرح کرده بود. دستغیب با ارسال نامه‌ای فوری به فرماندار این شهرستان درخواست تعویق مراسم معارفه محمدتقی تذروی عضو علی البدل این شورا تا تعیین تکلیف برخی موارد را مطرح کرده بود. وی در این نامه نوشت که غیبت حاجتی در جلسات شورا به دو ماه نرسیده و از این رو، نباید جانشین وی معرفی شود.

شاید از داخل همین جلسه بود که دستغیب اسکرین شات پیام نه چندان ملایم  خود را که به واتس آپ تاجزاده فرستاده بود منتشر کرد. رئیس شورای شهر شیراز خطاب به تاج زاده نوشته است:

جناب تاج زاده از راهنمایی شما در خصوص یاد گرفتن از رفتاررئیس شورای یزد تشکر می کنم اما یادمان نمی رود که جنابعالی ودوستانتان ، با همین طرز تفکر در مجلس ششم ، موجب روی کار آمدن احمدی نژاد و وارد کردن خسارات بیشمار به  مملکت واصلاحات شدید.

در این میان محمدتقی تذروی سومین عضو علی‌البدل پنجمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز گفته بود” چهارشنبه ۲۳ مردادماه جاری فعالیت خود را در این شورا آغاز خواهم کرد ” شروع به کاری که بنظر میرسد پایانی باشد بر دوره ای از تصمیم گیری ها در شورای شهر شیراز.

خبرهایی از درون شهر شیراز مبنی بر تلاش برخی از اعضای شورای شهر برای وقت شناسی و استفاده از فضای روانی و سیاسی ایجاد شده برای تعیین رئیس جدیدی برای شورای شهر شیراز است ، شاید عبدالرزاق موسوی گزینه این گروه باشد، امری که مهدی حاجتی در یک نشست شورا وقتی دستغیب موقتا از نشست شورا بیرون رفته بود به هم لیستی ها خود یادآوری کرد و مجادله تند رئیس شورای شهر شیراز با مهدی حاجتی شد .

انگار مهدی حاجتی همچنان شورای شهرش شیراز  را تکان میدهد ، او این روزها در زندان است و یکی از بستگانش خبر از تحویل کلیدهای اتاق حاجتی به شورای شهر شیراز داده است. فضای دیروز و امروز مجازی سخت پر از نام مهدی حاجتی بوده است .

در انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز، سعید نظری در جایگاه چهاردهم آرا قرار داشت که با انصراف سیروس پاک‌فطرت از ادامه فعالیت، به این شورا راه یافت تا ترکیب ۱۳ نفره شورای شهر از فهرست امید (اصلاح‌طلبان) باشد.

جایگاه پانزدهم و شانزدهم آرای مردمی در انتخابات پنجمین دوره شورای شهر شیراز به نام علی راستگو و محمدتقی تذروی ثبت شد و این افراد به عنوان عضو علی‌البدل مطرح شدند.به گفته تذروی، علی راستگو به دلیل تمایل برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی،‌ فعالیت به عنوان عضو شورا را نپذیرفت.شورای اسلامی شهر شیراز ۱۳ عضو دارد.

حاجتی پیش از این نیز پنجم مهرماه ۹۷ بازداشت اما ۱۵ مهرماه این سال با قرار وثیقه دو میلیارد ریالی آزاد شد اما به گفته مسئولان قضایی رسیدگی به پرونده وی ادامه داشت.وی به یکسال زندان و همچنین تبعید به یکی از شهرهای خارج از استان فارس محکوم شده است.

محمدرضا امیری فرماندار شیراز چهارشنبه گفت: چنانچه حاجتی پس از ۶ ماه غیبت در جلسه شورای شهر، از زندان آزاد شود و عضویت وی در هیات حل اختلاف شوراها سلب نشود می‌تواند به شورا بازگردد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار