چاپ کد خبر: 33757
15 مرداد 1399

پیش‌بینی وضعیت آب و هوای مناطق مختلف کشور در امروز

هواشناسی 3

به گزارش اول فارس،امیرحسین سرکرده کارشناس هواشناسی  درباره پیش‌بینی وضعیت آب و هوا طی روز‌های آینده گفت: امروز شاهد رگبار و رعد و برق در سواحل دریای خزر و شمال استان‌های آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل، شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز و در نواحی جنوبی سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان، شرق و شمال هرمزگان و جنوب فارس خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه شهر رامسر طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۷۰ میلیمتر بارش باران داشته است ادامه داد : با توجه به حجم بارش‌ها در سواحل دریای خزر، در استان‌های شمالی هوای نسبتاً خنکی را خواهیم داشت.

سرکرده یادآور شد: از روز جمعه هفدهم مرداد ماه روند افزایشی دما را در سواحل دریای خزر شاهد خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: در استان تهران فردا تا پایان هفته،  آسمانی صاف خواهیم داشت و دمای هوا در گرمترین ساعت به ۳۴ درجه می‌رسد.

سرکرده بیان کرد: گرم‌ترین شهر طی ۲۴ ساعت گذشته شوش در استان خوزستان بوده که دمای آن به ۴۹ درجه رسیده و حداقل دمای ثبت شده مربوط به سرعین در استان اردبیل با ۱۱ درجه بوده است.

 بنابر نقشه‌های هواشناسی بعدازظهر روز سه شنبه در استان‌های قزوین، شمال مرکزی، البرز، غرب و جنوب تهران، قم، جنوب و غرب سمنان و شمال و شرق اصفهان افزایش سرعت وزش باد و در برخی مناطق خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود.

گفتنی است پایان هفته در مناطقی از شرق، جنوب و شمال شرق پدیده غالب، وزش باد همراه با گرد و خاک است. امشب آسمان تهران ابری و در برخی ساعات همراه با وزش باد است و در ارتفاعات احتمال بارش وجود دارد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار