چاپ کد خبر: 34088
24 مرداد 1399

وضعیت آب وهوای کشور در روزهای آینده/هوای کدام استان ها بارانی است؟

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان اینکه از بعد از ظهر امروز تا اواسط هفته آینده در سواحل خزر و اردبیل دما ۵ تا ۸ درجه کاهش می یابد، گفت: از شنبه تا اواسط هفته آینده دما ۳ تا ۶ درجه در اغلب مناطق شمالی کشور کاهش می یابد.

کاهش دما تا 8 درجه در استان های شمالی و اردبیل/تشدید بارش ها در غرب خزر از 25 مرداد

به گزارش اول فارس، محمد اصغری  در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور در روزهای آینده و امروز اظهار داشت: امروز در سواحل خزر بارش پراکنده باران داریم و از فردا تا یکشنبه بر شدت بارش ها در سواحل خزر به ویژه غرب خزر افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین از فردا تا یکشنبه وزش باد شدید و رگبار پراکنده باران در برخی نقاط اردبیل، شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی و برخی نقاط خراسان شمالی پیش بینی می شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، شمال زنجان، شمال قزوین، شمال کردستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و همچنین آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و بارش پراکنده باران گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

اصغری افزود: در ۵ روز آینده خصوصاً در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب فارس و ارتفاعات هرمزگان، رگبار پراکنده رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه در ۵ روز آینده در شرق کشور وزش باد شدید تداوم می‌یابد: گفت: این موجب رخداد گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان به ویژه زابل و مناطقی از خراسان جنوبی خواهد شد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا در استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، ‌سمنان، قم، مرکزی، شمال اصفهان، خراسان شمالی و جنوب خراسان رضوی سرعت باد در ساعت بعد از ظهر افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه از بعد از ظهر امروز تا اواسط هفته آینده در سواحل خزر و اردبیل دما ۵ تا ۸ درجه کاهش می یابد، گفت: از شنبه تا اواسط هفته آینده دما ۳ تا ۶ درجه در اغلب مناطق شمالی کشور کاهش می یابد.

اصغری بیان کرد: از فردا  تا دوشنبه دریای خزر مواج و متلاطم است، همچنین امروز و فردا مرکز خلیج فارس و یکشنبه و دوشنبه شرق و مرکز خلیج فارس مواج است و در ۵ روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۷ درجه خواهد بود، همچنین تا سه‌شنبه بیشینه دما در پایتخت به ۳۴ درجه کاهش می‌یابد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: امروز آسمان تهران صاف، جهت باد در پایتخت جنوب شرقی و سرعت باد ۱۴ کیلومتر بر ساعت است؛ دید افقی امروز در پایتخت بیش از ۱۰ کیلومتر و نم نسبی ۱۴ درصد است.

وی گفت: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۵ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۱۰ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

سیدعلیرضا حسینی شنبه , ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵

خسته.نباشید

بوعلی شنبه , ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳

هواتودارم.جنوب
شرقی.بارندگی.شدید

ناشناس جمعه , ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴

توروخدا بلد نیستید خبرهای غلط هوا به مرده ندین میگین باران میاد ولی از باران خبری نیست میگید بارندگی نداریم باران میاد

ناشناس سه شنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲

سلام این هفته ایلام بارندگی داره یا نه ؟

بهمن دوشنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷

هوای ۱۴۰۲/۲/۶ چجوری پیش بینی میشود؟؟

بهمن علیزاده دوشنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶

هوای ۱۴۰۲/۲/۶ چجوری پیش بینی میشود؟؟

ح یکشنبه , ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰

هوای ایران صاف تا کمی ابری همراه رگبار با گردو خاک و باران و گه گاهی برفی بارانی پیش بینی میشود

بینوایان یکشنبه , ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱:۰۵

بخاطر دلار پول عربستان سعودی سلبریتها برادرکشی را دامن می‌زنند خداوند باما قهره گرده

علی یکشنبه , ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۱

امسال بارندگی هم نداریم خدا هم باهامون قهره

ناشناس چهارشنبه , ۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹

سلام دربیشینه دمای اهوازوکمینه شهرکرد اشتباه نکردید چون ماشهرکرد دیروز دمای ۱۱درجه زیر صفر داشتیم وبعید میدونم اهواز ۴۶ باشه!!!؟

اکبر بالایی یکشنبه , ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴

سلام استان اصفهان در نیمه جنوب غربی در این هفته بارندگی دارد؟

مهدی یار چهارشنبه , ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴

من‌ رگبار و رگبار تندر و کمی آفتابی و بیشتر آفتابی هر چیزی دوست داشته باشید

ناشناس سه شنبه , ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱

باید امسالم امیدی نداشته باشی

حمیدرضا دوشنبه , ۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۸

اولین بارش سال۱۴۰۱ استان کردستان وهمدان

محمد چهارشنبه , ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۰:۲۸

اولین‌بارش‌درسال۱۴۰۰درهرمزگان‌کی‌اتفاق‌می‌افتد

آخرین اخبار