چاپ کد خبر: 22375
8 اسفند 1398

پیش بینی بارش برف و باران از دو روز آینده در کشور

635244 533 
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در بیشتر مناطق کشور تا روز شنبه ۱۰ اسفند دما افزایش نسبی دارد و سپس از بعدازظهر شنبه سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود.

اول فارس|پیش بینی وضع آب وهوا :صادق ضیائیان در گفت‌وگو با فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز پنج‌شنبه ۸ اسفند در پایتخت سرعت باد ۱۱ کیلومتر بر ساعت و دید افقی ۸ هزار متر است. همچنین رطوبت نسبی در تهران ۴۳ درصد ثبت شده است و در ۲۴ ساعت گذشته ۷.۴ میلیمتر در تهران بارندگی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در سه روز آینده آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود، همچنین بیشینه دما فردا در تهران ۱۳ درجه و کمینه دما ۳ درجه خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز ۸ اسفندماه در برخی نقاط خراسان رضوی و خراسان جنوبی بارش برف و باران و وزش باد تداوم دارد و سامانه بارشی به تدریج از کشور خارج می‌شود.

ضیائیان گفت: استقرار توده هوای سرد تا صبح جمعه ۹ اسفند در شمال‌شرق و شرق کشور تداوم دارد و در بیشتر مناطق کشور تا روز شنبه افزایش نسبی دما را داریم.

وی ادامه داد: روز جمعه احتمال ریزش بهمن در امتداد رشته کوه البرز پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: بعدازظهر شنبه سامانه بارشی جدیدی از شمال‌غرب به کشور وارد می‌شود و سبب بارش برف و باران و وزش باد در این مناطق خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز یکشنبه در شمال‌غرب، غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود. همچنین در استان‌های ساحلی خزر، وزش باد، بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: روز دوشنبه بارش‌ها تا ظهر در شمال‌غرب و سواحل غربی دریای خزر به تدریج کاهش می‌یابد و این سامانه در دامنه‌های و مرکزی البرز، سواحل شرقی خزر و شمال‌شرق کشور فعال می‌شود و سپس از کشور خارج خواهد شد.

ضیائیان بیان کرد: روز دوشنبه ۱۲ اسفند کاهش دما و وزش باد شدید در نوار شمالی کشور خواهیم داشت، ضمن آنکه در استان‌های گلستان و مازندران خصوصاً شرق مازندران بارش‌ها شدت دارد.

وی بیان کرد: روز سه‌شنبه این سامانه در شمال‌شرق موجب بارش برف و باران می‌شود و سپس از کشور خارج خواهد شد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: تنگه هرمز، دریای عمان و خلیج فارس امروز و فردا مواج است، ضمن آنکه دریای خزر نیز امروز و فردا مواج خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت دمایی استان‌ها اظهار داشت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۹ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای ۳ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار