چاپ کد خبر: 35613
31 شهریور 1399

پیش بینی سوددهی وافزایش ارزش بورسی سهام عدالت در مهرماه

در پایان معاملات امروز بازار بورس ارزش سهام عدالت با کاهش همراه بود.
نحوه خرید وفروش سهام در بورس

به گزارش اول فارس؛ شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان‌های جدید درج شدند و تعداد کل این شرکت‌ها در بورس به ۲۳ رسید.

ارزش سهام عدالت در روزپایانی شهریور ۹۹

در پایان معاملات امروز بازار بورس، ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به حدود ۱۶ میلیون و ۴۳۳ هزار تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته بیش از ۷۰۰ هزار تومان کاهش یافت.

افت دارایکم در پایان شهریور ۹۹

ارزش هر واحد از دارا یکم با افت ۸.۱۴ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۲۱ هزار و ۵۸۹ تومان معامله شد تا ارزش ۲۰۰ واحد اآن به ۴ میلیون و ۳۱۷ هزار و ۸۰۰ تومان کاهش پیدا کند. همچنین قیمت ابطال هر واحد صندوق (NAV ابطال) بر پایه خالص ارزش دارایی‌های ۲۶.۳۲۸ تومان ثبت شد.

معاملات امروز بازار سرمایه درحالی به پابان رسید که شاخص کل این بازار با افت ۴۷ هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۶۵۲ هزار واحد ایستاد.

آخرین شرکت های استانی سهام عدالت وارد بورس شدند

با موافقت هیات پذیرش شرکت بورس تهران، این شرکت‌های یزد، بوشهر، اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کرمانشاه ، مرکزی، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، فارس و زنجان در بورس تهران در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس تهران درج شده‌اند.

طبق ماده ۳۶ قانون احکام دایمی برنامه‌های توسعه کشور که اشاره دارد «معاملات اوراق بهادار ثبت شده در سازمان فقط در بورس‌ها و بازارهای خارج از بورس دارای مجوز و با رعایت مقررات معاملاتی هر یک از آنها حسب مورد امکان پذیر بوده و معامله اوراق بهادار مذکور، بدون رعایت ترتیبات فوق فاقد اعتبار است» می بایست معاملات اوراق بهادار آن شرکت در یکی از بازارهای بورس/ فرابورس صورت گیرد.

همچنین بر اساس بند “ت” همان قانون که اعلام می‌دارد “سوابق معاملات اوراق بهادار و معامله کنندگان آنها باید به گونه‌ای ثبت و نگهداری شود که قابلیت بازسازی معاملات را داشته باشد” و با عنایت به اینکه یکی از شرایط پذیرش بعد از ثبت شرکت نزد سازمان، سپرده نمودن سهام شرکت نزد شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه است، بنابراین شرکت می‌بایستی نسبت به دریافت امضای دیجیتال و سپرده نمودن سهام خود نزد شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اقدام کند.

پیش بینی سود سهام عدالت در مهر ۹۹

محمد جواد شیخ، مدیرعامل کارگزاری سابق سهام عدالت در این باره گفت: ارزش شرکت های حاضر در طرح سهام عدالت ۴۳۰ هزار میلیارد تومان است. از این میزان حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان به شرکت های بورسی و باقی مانده آن به ۱۳ شرکت غیر بورسی اختصاص دارد. خلیج فارس، فولاد مبارکه، پالایش نفت تهران، شرکت ملی مس ایران، چادرملو، بانک ملت، پتروشیمی مارون، مپنا، مخابرات و بانک تجارت از مهمترین شرکت های حاضر در طرح سهام عدالت هستند و کالبد شکافی این شرکت ها از ارزش بالای سهام عدالت خبر می دهد.

امروز سبدی از سهام با ارزش در اختیار مردم قرار گرفته و نیاز است آحاد جامعه دانش خود از بازار سرمایه را افزایش دهند. سهام عدالت دارایی با ارزشی است که می تواند سالیان سال ارزش افزوده ایجاد کند و ثروت را افزایش دهد.آزاد سازی سهام عدالت با فرمان تاریخی مقام معظم رهبری به مثابه یک انقلاب اقتصادی در گام دوم انقلاب است. مردمی شدن اقتصاد و تحقق واقعی اصل ۴۴ محصول این رویداد تاریخی است.

سهام عدالت را بفروشیم یا خیر؟

قطعا افرادی که دانش مالی و فرهنگ سرمایه گذاری دارند فروشنده سهام عدالت نخواهند بود و  افرادی که دانش مالی کافی ندارند باید از طریق فرهنگ سازی ارزش واقعی سهام عدالت را درک کنند. سهام عدالت پس اندازی است برای آینده و ثروت به همراه دارد.افزایش سرمایه شرکت های توسعه محور و پرداخت سود اندک مهمترین دلایل تفاوت ارزش برگه های سهام عدالت طی ده سال گذشته است.

سهام عدالت را تا چه زمانی نگه داریم؟

 مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان فارس گفت: فروش هیجانی سهام عدالت، قطعا به ضرر سهامدار(مردم) تمام خواهد شد؛ بنابراین برای فروش نباید عجله کرد.

افشین انصاری عصر سه‌شنبه ۲۵ شهریور در جمع خبرنگاران، به سهامداران عدالت توصیه کرد که دارندگان سهام عدالت حتما کد سجام را دریافت کنند و گفت: کسی که الان سهام عدالت خود را بفروشد، از مزایای آن بی نصیب خواهد شد و به آن نسبتی که فروخته، ضمن محرومیت از سود سالیانه، به نسبتی که سهام خود را فروخته، از دریافت سهام جایزه نیز که یک سهام مجانی است، محروم می شود.

انصاری تاکید کرد: مردم باید صبور باشند چرا که بازار سهام پُر ریسک‌ترین بازار و در عین حال پر بازده‌ترین بازار سرمایه محسوب می‌شود به شرطی که با دید بلند مدت بدان نگاه کرد لذا به تک تک سهام داران توصیه می کنم برای فروش این سهام ارزشمند همیشه وقت هست اما الان وقتش نیست.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان فارس همچنین گفت: تا ۲ ماه آینده اخبار بسیار خوبی از این شرکت بیرون خواهد آمد که ارزش این سهام را بالا خواهد برد چرا که شرکت سرمایه گذاری  سهام عدالت استان فارس، در بین شرکت های سرمایه گذاری، جایگاه خوبی دارد و نباید آن را با شرکت های کوچک مقایسه کرد.

او با تاکید براینکه به همین دلیل مردم برای فروش سهام خود فعلا صبر کنند تا بیشترین سود را از محل سهامشان دریافت کنند، در مورد نحوه برخورداری وراث از سهام عدالت متوفی نیز، گفت: تعداد افراد فوت شده مشمول سهام عدالت در کشور عزیزمان ۲ و نیم میلیون نفر بوده که به این تعداد، قطعا اضافه نیز می شود.

انصاری خاطرنشان کرد: فعلا تنها اقدام لازم برای دریافت سهام فردی که فوت کرده است، مراجعه به دادگاه  و انجام حصر وراثت بوده و منتظر اطلاعیه های بعدی ما در این خصوص باشند.

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان فارس همچنین با تاکید بر گرفتن کد بورسی برای کسانی که روش غیر مستقیم سهام داری را انتخاب کرده اند، گفت: موضوع قابل اهمیت برای  همه این عزیزان  مراجعه به سامانه سجام به ادرس http/www.sejam.ir و ثبت اطلاعات شخصی خود در این سامانه و احراز هویت بوده تا از مزایای سهام عدالت خود برخوردار شوند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان فارس با بیان اینکه برای فعال سازی کد بورسی و احراز هویت به دو روش می‌توان اقدام کرد؛ افزود: روش اول حضوری بوده و در  این روش ابتدا باید تک تک سهامداران درسامانه سجام  ثبت نام کنند و بعد از دریافت کد پیگیری ۱۰ رقمی به یکی از کارگزاری‌ها یا دفاتر نمایندگی کارگزاری‌ها مراجعه کرده و احراز هویت خود را انجام دهند.

او ادامه داد: روش دوم غیر حضوری است که در این روش مثل روش قبل ابتدا با مراجعه به سامانه سجام و ثبت اطلاعات شخصی و دریافت کد ۱۰ رقمی با نصب اپلیکیشن سیگنال بدون نیاز به کارگزاریها فرد خود میتواند اقدام به تکمیل فرایند فعال سازی کد بورسی و احراز هویت خود نماید که در شرایط کرونایی این روش منطقی تر است.

مدیرعامل شرکت سهام عدالت استان فارس خاطرنشان کرد: امروز بهترین مکانی که می تواند به بهبود کسب و کار، ایجاد اشتغال و شکوفایی اقتصاد کمک کند بازار سرمایه و به خصوص بازار بورس اوراق بهادار است، زیرا یکی از اهداف تعالی بازارهای بورس تجمیع وجوه اندک سرمایه گذاران و خانوادها و هدایت آن به سمت  شرکت‌ها و صنایع سوده است و قطعا اگر پول خرد مردم با ساز کاری قانونمند و شفاف تجمیع شود، می تواند در تامین مالی ارزان شرکت‌ها نقشی اساسی ایفا کرد که حداقل نتیجه آن حل مشکل بیکاری و رفاه عمومی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت سهام عدالت استان فارس گفت: ما باید با این دیدگاه وارد بازار بورس شویم که در شکوفایی اقتصاد کشور عزیزمان سهیم باشیم نه دریافت مبلغی سود آنی و این تفکر یک تفکر جهادیست، زیرا هیچ دولتی بدون مشارکت دلسوزانه و ایثارگرانه مردم خود هرگز مشکلات معیشتی و اشتغال و ازدواج جوانان را مرتفع نخواهد کرد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار