چاپ کد خبر: 34039
23 مرداد 1399

پیش بینی وضع هوای استانهای کشور تا چند روز آینده

هواشناسی 3

رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی، صبح پنج‌شنبه  از کاهش دمای ۳ تا ۸ درجه‌ای در نوار شمالی کشور از روز شنبه خبر داد.

به گزارش اول فارس، وی گفت: امروز در ارتفاعات البرز مرکزی شاهد بارش پراکنده خواهیم بود و از جمعه مناطقی از استان‌های اردبیل، شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی و مناطقی از استان‌های ساحلی خزر نیز شاهد بارش‌هایی به شکل رگبار و رعد و برق خواهند بود که این موج بارش به تدریج از روز یکشنبه به استان خراسان شمالی می‌رسد.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: پیش بینی می‌شود این بارش‌ها تا روز سه‌شنبه به تناوب ادامه داشته باشد، بنابراین دریای خزر از امروز مواج پیش‌بینی شده و تا دوشنبه با افزایش ارتفاع موج‌ها همراه خواهد بود.

رفیعی در خصوص ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان و جنوب استان فارس نیز توضیح داد: طی سه روز آینده در این مناطق بارش‌هایی به شکل رگبار و رعد و برق به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رخ می‌دهد. همچنین طی سه روز آینده خلیج فارس، شرق دریای عمان و تنگه هرمز نیز مواج و متلاطم پیش بینی شده است.

وی افزود: در شرق کشور، خصوصا شهر زابل، هم طی روزهای آینده پدیده غالب همچنان وزش باد شدید و گرد وخاک خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی، آسمان امروز پایتخت را هم صاف همراه با وزش گه گاه باد توصیف کرد و افزود: حداکثر دمای امروز پیش بینی شده برای تهران ۳۹ درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته یک درجه کاهش دارد. همچنین حداقل دمای امروز صبح تهران در ایستگاه مهرآباد به ۲۳ درجه بالای صفر رسید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار