چاپ کد خبر: 37247
9 آبان 1399

چند راه ساده برای تشخیص گوشی تعمیری و کارکرده

تشخیص گوشی تعمیری و کارکرده با چند راه ساده

اگر می‌خواهید گوشی نو بخرید و نمی‌دانید گوشی نو یا کارکرده است در این مطلب راه‌های تشخیص را توضیح می دهیم.

به گزارش اول فارس، گوشی‌های هوشمند یکی از دارایی‌های با ارزش شما است زیرا می‌توانند بسیاری از کار‌های شما را انجام دهد. خرید یک گوشی هوشمند در بسیاری از کشور‌ها نیازی به هزینه‌های بالا ندارد. البته در ایران هم می‌توانید گوشی‌های هوشمند خوب با قیمت ارزان پیدا کنید. بسیاری از افراد دوست دارند وقتی گوشی آکبند می‌خرند آن گوشی تعمیری نباشد، زیرا قیمت مناسب گوشی‌های هوشمند زیر دو میلیون تومان نیست و این هزینه برای بسیاری از افراد بسیار گران است.
تشخیص گوشی تعمیری
امروزه بسیاری از تعمیر کاران در صنعت تعمیر موبایل پیشرفت بسیار زیادی داشته اند و می‌توانند موبایل‌های هوشمند را در حد نو تعمیر کنند. البته تنها برخی از افراد هستند که از این مورد سوء استفاده می‌کنند و سعی می‌کنند گوشی‌های تعمیری را به جای گوشی‌های اصلی و نو بفروشند و پول بسیاری کسب کنند. البته برخی از افراد گوشی‌های دست دوم می‌خرند، زیرا هزینه کم تری بابت آن‌ها پرداخت می‌کنند، ولی باز هم بهتر است برای خرید گوشی‌های دست دوم دقت کنید و گوشی‌ای نخرید که نتوانید از آن استفاده کنید و یا هزینه‌های بعدی آن از خرید یک گوشی آک بیش‌تر باشد. به طور کلی اگر می‌خواهید تشخیص بدهید که گوشی شما نو می‌باشد یا خیر باید از سه روش استفاده کنید. این سه روش شامل استفاده از کد مخصوص، روش‌های نرم افزاری و روش‌های سخت افزاری می‌باشد که در ادامه این سه روش را برای شما بیان می‌کنیم.
تشخیص گوشی تعمیری و کارکرده با چند راه ساده

روش اول: استفاده از کد برای تشخیص دادگوشی نو 

استفاده از کد مخصوص یکی از کار‌هایی می‌باشد که می‌توانید به شما در تشخیص گوشی تعمیری کمک بسیار زیادی کند. در ادامه چند کد را برای شما بیان می‌کنیم.

کد #۷۸۶##

یکی از کد‌هایی که به شما کمک می‌کند تا از نو بودن گوشی خود اطمینان حاصل کنید کد #۷۸۶## می‌باشد. برای انجام دادن این روش نیاز است که به بخش تلفن گوشی بروید و در آن جا این کد را شماره گیری کنید. در نظر داشته باشید که با شماره گیری این کد نیازی به فشردن دکمه برقراری تماس نمی‌باشد و خود این کد وارد صفحه‌ای می‌شود که شما باید در آن صفحه گزینه VIEW را بزنید و در ادامه حالت reconditioned را انتخاب کنید که دو حالت برای شما ایجاد می‌شود. یکی از آن حالت‌ها وضعیت Yes و دیگری وضعیت No می‌باشد. در صورتی که وضعیت اول برای شما آمد یعنی گوشی شما قبلا تعمیر شده است و در غیر این صورت گوشی شما آکبند می‌باشد.

نکته: این کد فقط از سوء استفاده گری برخی از افراد جلوگیری می‌کند.

کد *#۹۲۷۰۲۶۸۹#

این کد نشان می‌دهد که گوشی شما چه میزان کارکرده است. در واقع این کد به شما نشان می‌دهد که گوشی شما چند بار باز شده است و در دست تعمیر قرار گرفته است. برای این کد هم نیاز است به صفحه شماره گیری بروید و کد را وارد کنید. در ادامه برای شما چند حالت ایجاد می‌شود.
•۰۰۰۰۰۰۰ نشان دهنده نو بودن گوشی است.
•۰۰۰۰۰۰۱ نشان می‌دهد که گوشی یک بار باز شده است.
•۰۰۰۰۰۰۲ نشان می‌دهد که گوشی شما دو بار تعمیر شده است.

کد *#۰۰۰۰#

شما می‌توانید با گرفتن این کد از مدل گوشی و ورژن و تاریخ عرضه آن آن اطلاع پیدا کنید. در صورتی که تاریخ خیلی قدیمی باشد نشان می‌دهد که گوشی شما نو نیست.
تشخیص گوشی تعمیری و کارکرده با چند راه ساده

روش دوم

در نظر داشته باشید که در روش سخت افزاری نیاز است تا به بخش‌هایی از موبایل دقت کنید تا از نو بودن آن اطمینان پیدا کنید. در ادامه این بخش‌ها را برای شما بیان می‌کنیم.
•پورت سیم کارت و رم باید نو باشد و رنگ و روی آن سالم باشد.
•لنز دوربین و رنگ باتری باید سالم باشد در غیر این صورت ممکن است گوشی در معرض آب بوده باشد. البته با تعمیر ساده‌ای می‌توان مشکل آب خوردگی گوشی را از بین برد.
•شارژر و هدفون گوشی باید سالم باشد. این کار را می‌توانید با یک لپتاپ تست کنید و از سالم بودن آن اطمینان پیدا کنید.
•یکی از مهم‌ترین راه‌های تشخیصی بسیار خوب برای تشخیص گوشی تعمیری از نو بوی آن می‌باشد. باید بدانید که بوی گوشی‌های نو بسیار تند می‌باشد و در صورتی که گوشی شما این بو را نداشته باشد یعنی گوشی در دست شما تعمیری است.
تشخیص گوشی تعمیری و کارکرده با چند راه ساده

روش آخر

در روش آخر باید اطلاعات نرم افزاری این گوشی را چک کنید تا نو بودن آن را تشخیص بدهید. در ادامه مواردی را بیان می‌کنیم که با استفاده از آن می‌توانید از نو بودن گوشی اطمینان حاصل کنید.
•گزینه اول چک کردن بازی ها، آهنگ زنگ و تم‌ها می‌باشد. در این بخش اگر گوشی در دست شما تعمیری باشد آهنگ زنگ آن ممکن است چیزی غیر از پیش فرض‌ها باشد و یا اگر بازی و تم خاصی را دیدید یعنی گوشی دست دوم است.
•چک کردن باتری هم می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. در نظر داشته باشید که با چند بار خاموش و روشن کردن گوشی می‌توانید از نو بودن آن اطمینان پیدا کنید. در صورتی که گوشی تعمیری باشد اگر گوشی را روشن و خاموش کنید شارژ باتری آن تغییر می‌کند و یا کمی بیش‌تر می‌شود.

در نظر داشته باشید که تعمیر موبایل‌های هوشمند یکی از خدمات مهم در کشور است، ولی برخی از سودجویان برای کسب پول بیش‌تر و کلاهبرداری دست به این کار می‌زنند از این رو بهتر است در خرید گوشی‌های نو و آک دقت بسیار زیادی داشته باشید و فریب این افراد را نخورید. 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار